Prăjitură cu morcovi

Mulţumită unei excursii neplanificate în Ungaria la începutul anului trecut, am avut ocazia să gust pentru prima oară o prăjitură cu morcovi într-un Tesco. Nu ador morcovii şi gustul acestora, ba mai rău, dacă sunt cruzi, cu cât ma apropii de miezul acestora, cu atât am impresia că gustul devine mai insuportabil. Toată copilăria mi s-a spus cât de buni sunt pentru sănătate şi în special pentru vedere, dar toate încercările mele de a-i forţa să-mi fie dragi au eşuat cu graţie. Aşa că îi prefer cât mai insesizabili în mâncare, cât mai fierţi sau tocaţi cât mai mărunt, în sucul de morcovi cu multe mere etc. Vă daţi seama ce ochi mari am făcut când am întrebat ce conţine delicioasa prăjitură pe care o mâncasem. Ajunsă acasă, zis şi făcut: am căutat reţeta pe net şi am găsit una care suna mai pe gustul meu. Am făcut prăjitura de câteva ori de atunci până acum şi trebuie să recunosc că de fiecare dată găsesc câte ceva ce poate fi schimbat, îmbunătăţit etc. Nu mai ţin însă minte de unde am luat-o iniţial.

Imagine

Cum se face:

Ingrediente:

făină – 300 g

praf de copt – 1 plic

zahăr – 300 g

ouă – 3

scorţişoară sau condimente pentru prăjituri (eu am folosit o râşniţă de condimente – după gust)

nucă – 50 g

morcov – 350-400 g (cam 3 morcovi mărişori cântăriţi cu cântarul de bucătărie)

ulei – 120 ml

lapte – 50 ml

sare – un praf

morcovioua

nuca

lapte faina  ulei zahar brun  condimente

Mod de preparare:

Se dau morcovii pe răzătoare. Se bat ouăle cu un praf de sare şi cu zahărul până la topirea aceastuia. Se adaugă treptat uleiul.

Separat se amestecă ingredientele uscate: făina cu praful de copt şi condimentele.  Începem să turnăm treptat acest amestec peste ouăle bătute, amestecând continuu pentru a nu se forma cocoloaşe. Se daugă lapte. Nuca se macină după preferinţă (mie îmi place puţin mai mare, să se simtă în aluat) şi se adaugă în amestesc. În cele din urmă vine rândul ingredientului special, morcovul. Omogenizaţi bine compoziţia. Amestecul rezultat îl turnaţi într-un vas tapetat cu hârtie de copt sau un vas antiaderent dacă aveţi. Se dă la cuptorul preîncălzit la 180 grade pentru 35-40 minute. Verificaţi din când în când dacă focul nu este prea mare să nu se ardă. Faceţi testul cu scobitoarea. Dacă iese curată puteţi opri focul, dacă nu, mai lăsaţi-o puţin să se coacă.

amestec

tava pregatita de cuptor

Din păcate, nu am poze cu această prăjitură proaspăt scoasă din cuptor, deoarece am pregătit-o seara târziu pentru aniversarea zilei mele de naştere la serviciu. Vă garantez însă că miroase divin datorită mixului de condimente în toată casa şi că nu va apuca o viaţă lungă pe platou. Şi la mine a avut succes, şi cu greu am reuşit să mai păstrez câteva bucăţele pentru poze.

prajitura cu morcovi finalPoftă bună! Şi pe curând!

Lasă un răspuns

