Budincă de paste cu piept de curcan şi mazăre

Din categoria ce mâncăm azi a ieşit şi această reţetă. Nu mai ştiu unde am citit cum se face in marea de reţete oferită de internet. Cert este că mi-a surâs ideea atâta timp cât aveam la indemână toate ingredientele şi nu trebuia să mai fac un drum până la magazin pe vânt şi ninsoare. Este o reţetă care se prepară uşor şi repede. În plus, te scoate din încurcătură atunci când vrei să mai variezi meniul. Şi poate fi interpretată în combinaţii diferite, după gustul fiecăruia. Ştiu că riscă să devină un obicei gătitul unor feluri de mâncare pe care le ştim cel mai bine, care se prepară mai repede, dar care sfârşesc prin a date de colo colo prin frigider cu zilele. Aşa că este grozav să mai riscăm din când în când şi să variem meniul.

Gata cu vorba. Să trecem la treabă.

Ne trebuie:

un piept de curcan (sau pui, ce ne place sau avem prin frigider)

300-400 g de paste făinoase (pene sau fundiţe)

o cănuţă de mazăre de la cutie sau fiartă dacă este proaspătă (puteţi pune şi puţin porumb, eu nu am avut)

brânză telemea 100 g

cascaval ras 200 g

smântâna lichidă pentru gătit 200 ml (eu am folosit o cutiuţă de smântână lichidă Pilos)

3 gălbenuşuri

15 g de unt

sare şi piper după gust

Mod de preparare

Fierbeţi pieptul de curcan cu apă şi sare. După ce a fiert îl clătiţi bine şi îl tâiaţi cuburi. Cât fierbe carnea, puneţi la fiert pastele după indicaţiile producătorului.

Preîncălziţi cuptorul la 180 grade (sau treapta 4 pentru cei care au cuptor cu convecţie cu 8 trepte).

Lăsaţi cele de pe aragaz să fiarbă şi, între timp, bateţi cele trei gălbenuşuri cu un praf de sare şi piper (puteţi să nu puneţi sare eoarece brânza telemea este destul de sărată). Adăugaţi smântâna lichidă. Sfărâmaţi bine brânza telemea cu o furculiţă şi radeţi caşcavalul. Amestecaţi brânza şi jumătate din cantitatea de caşcaval cu melanjul de ouă şi smântână.

mazare si telemea

smantana cu galbenusuri

Pastele scurse şi clătite bine le puneţi în tava unsă cu puţin unt şi presărată cu pesmet (eu mi-am amintit de acest pas după ce am pus totul la cuptor, voi să nu faceţi ca mine – deşi nu s-au lipit). Le amestecaţi cu carnea tăiată cubuleţe, mazărea şi amestecul de ouă, smântână şi brânză. Omogenizaţi bine compoziţia. Presăraţi deasupra restul de caşcaval ras.

paste cu curcan

budinca inainte de cuptor

Se dă la cuptor 40-45 minute. Se mănâncă cu poftă şi se savurează cu mare plăcere. Poze cu preparatul final nu am reuşit să fac prea multe şi prea artistice pentru că s-a mâncat văzând cu ochii.

budinca finishedbudinca coapta

Poftă bună!

Lasă un răspuns

