Pasteis de nata

Ziua bună dragii mei!

Nu ştiu cum v-aţi trezit voi azi însă eu am avut un chef nebun de ceva dulce. Azi, într-o zi specială de 14 februarie, ne plimbăm pe tărâmuri culinare portugheze. Da, o călătorie culinară, aromată şi delicioasă nu strică niciodată. Printr-o fericită împrejurare am dat peste bunătăţile acestea numite pasteis de nata sau pasteis de belem. Numele şi-l trag de la suburbia Lisabonei unde au fost coapte pentru prima oară de călugări prin secolul al 19 lea. Cum am dat peste această denumire e puţin mai complicat, dar din întâmplările zilnice vin uneori lucruri tare bune. Ştiută îmi este pasiunea pentru filmele coreene. Deoarece câteva episoade dintr-un serial preferat se petreceau în Macao, am căutat informaţii despre acest loc. Astfel am dat peste blogul lui Răzvan Pascu unde povesteşte călătoria în acest colţ de lume. Tot acolo am dat şi peste această denumire şi, dintr-una în alta, am ajuns să aflu că acest dulce cu ou se numără chiar printre cele mai apreciate dulciuri tradiţionale din lume. Mi-am spus că merită încercat.

pasteis

Nu, nu am acces la reţeta secretă şi nici nu am avut toate ingredientele recomandate, dar ce a ieşit vă las să apreciaţi singuri. De ajutor mi-au fost 2 bloguri culinare excepţionale pe care vă invit să le vizitaţi: leblogpiquant şi crazymothercooker.

Ne trebuie:

aluat de foietaj – o foaie de aproximativ 10 cm

scorţişoară

7 linguri de zahăr

puţină făină pentru presărat pe blatul de lucru

un praf de sare

2 ouă

100 ml smântână lichidă pentru gătit

zeama de la jumătate de portocală (eu nu am avut şi am folosit lămâie, e la fel de gustos)

coajă rasă de portocală/lămâie

Cum se face:

1.Încingeţi cuptorul la 180 grade. Pe blatul pudrat cu făină aşezaţi o foaie de aluat de prăjituri de aproximativ 10 cm. Dacă mai este nevoie, o puteţi întinde cu făcăleţul pentru a fi mai subţire. Presăraţi scorţişoară şi faceţi sul aluatul.

aluat

2. Apoi, îl tăiaţi în aproximativ 6 rulori. Luaţi fiecare rulou astfel obţinut şi presaţi-l pe verticală cu degetele. Aluatul obţinut se va pune în formele de copt. Eu am avut forme de madlene. Mi-au ieşit deci 6 bucăţi (insuficiente, veţi vedea de ce).

aluat 2

3. Băgaţi tartele de aluat la cuptor pentru aporoximativ 10 minute. Le verificaţi din când în când să nu se ardă, pentru că le veţi mai coace apoi şi cu umplutura.

4. Între timp, pregătiţi compoziţia din cele 2 ouă bătute cu 3 linguri de zahăr. Le amestecaţi bine cu smântâna lichidă.

oua smantana

5. Scoateţi tartele din cuptor. Aluatul se va umfla puţin, nu vă speriaţi. Puneţi acum câteva linguri de compoziţie în tartele de aluat. Lăsaţi liberi câţiva centimetri deasupra, deoarece în timpul coacerii umplutura se va umfla. Băgaţi la cuptor pentru încă 10 minute, până ce crema se coace şi se rumeneşte uşor deasupra.

pasteis aluat

umplutura pasteis

6. Opţional, puteţi pregăti un sirop ca topping din zeama a jumătate de lămâie/portocală cu 4 linguri de zahăr pe care le fierbeţi la foc mediu până se topeşte tot zahărul. Atenţie să nu vă ardeţi cu siropul de zahăr!

7. Scoateţi tartele rumenite din cuptor şi lăsaţi-le să se răcească puţin înainte de a le stropi cu siropul gros şi aromat făcut mai devreme. O alternativă la acest sirop, care personal mi se pare că taie din greaţa cremei calde de ou şi este delicios, este să presăraţi scorţişoară şi zahăr pudră pe tartele calde. De asemenea, puteţi renunţa la a pune scorţişoară pe aluat şi să o folosiţi doar la final pentru pudrat. După gustul fiecăruia.

pasteis din cuptor

pasteis final

Concluzia este că sunt bune atât calde, cât şi reci şi că după ce veţi face un rând, cu siguranţă va trebui să-l pregătiţi şi pe următorul.

pasteis de nata

Lasă un răspuns

