Dovlecei umpluţi cu carne

dovlecei umpluti cu sos

Dacă ar fi să aleg între ardei umpluţi şi dovlecei umpluţi, îi voi alege cu siguranţă pe cei din urmă. Sunt fragezi, se topesc în gură şi personal îi pot mânca cu totul. Poate suna puţin ciudat, însă nu am agreat niciodată gustul ardeilor graşi la cuptor. Ştiu, mi s-a repetat adesea în copilărie ce proprietăţi nutritive au pentru sănătate, dar nu mă pot împăca cu gustul şi pace. Cu mici excepţii, învelişul pierde teren în faţa umpluturii căreia i-au lăsat gust şi aromă. În schimb, dovleceii sunt minunaţi. Mai nou, i-am descoperit şi în varianta crudă în salate, deci sunt extrem de versatili în ceea ce priveşte felurile de mâncare în care-i putem folosi. Această reţetă a fost încercată pentru prima oară şi mi-am propus să o refac şi în alte variante (pentru că trebuie împăcate toate gusturile, ştiţi voi ce spun). Poza cu varianta scoasă din cuptor a preparatului lipseşte deoarece nu am mai apucat să o fac.

De ce avem nevoie?

dovlecei, după poftă (am pus 6, fiind mai mici)

carne tocată – aproximativ jumătate de kg, în funcţie de câţi dovlecei aveţi (eu am folosit amestec de vită cu porc, dar pentru o reţetă mai dietetică se poate folosi şi carne de pui, e trecută pe to do list pentru o reţetă viitoare)

1 ceapă mare

1 morcov potrivit

1 ou (sunt reţete şi fără)

orez – 75 gr

1 lingură de făină

cimbru, mărar/pătrunjel

pastă de roşii la cutie – 2-3 linguri (sau bulion făcut în casă)

2 linguri de ulei

sare şi piper

Mod de preparare

Dovleceii se spală şi se taie în bucăţi (pot fi 2, pot fi 3 în funcţie de mărime). Apoi se scobesc cu o linguriţă şi se aşază în tava unsă cu ulei. Eu nu am făcut o gaură perfectă dintr-o parte în alta, ci am lăsat ca un fel de fund subţire pentru partea care va sta în tavă.

dovlecei

dovlecei scobitiAm trecut apoi la pregătirea umpluturii. Carnea tocată se asezonează cu sare şi piper după gust, apoi se adaugă un ou întreg bătut bine, orezul, morcovul ras, ceapa şi verdeaţa tocate mărunt. Apoi se umplu cilindrii de dovlecel. Preîncălziţi cuptorul la 180-200 grade.

legume dovlecei umpluti

dovlecei umplutiVă întrebaţi oare ce lipseşte, cum se va găti orezul din umplutură? Ei bine,  vom pregăti un sos din pasta de roşii, o lingură de făină şi jumătate de litru de apă pe care le amestecăm bine pentru a nu forma cocoloaşe. Le punem la foc mic împreună cu sare, cimbru şi piper (dacă aveţi boabe, cu atât mai bine). Amestecaţi până dă în clocot. Turnaţi peste dovelceii aşezaţi milităreşte în tavă.

dovlecei cu sos

Daţi la cuptor pentru aproximativ 40 minute. Verificaţi dacă s-au făcut înainte de a opri cuptorul, luând un dovlecel pe o farfurie şi vedeţi dacă orezul este fiert şi coaja dovlecelului este moale, fiartă. Dacă nu, mai lăsaţi tava la cuptor. Aveţi grijă ca dovleceii să fie stropiţi cu sos din abundenţă, altfel nu se fierb cum trebuie.

Poftă bună!

Lasă un răspuns

