Brioşe cu dragoste

În luna iubirii, prinşi între sărbători comerciale şi tradiţionale, trebuie să nu uităm că dovezi de dragoste putem oferi oricând, cu singura motivaţie că iubim. Şi cum, pe drept cuvânt, dragostea trece prin stomac, ce cadou mai potrivit le poţi face celor dragi, oricând, fără greş, decât ceva bun? Recunosc că am o slăbiciune pentru brioşe şi tare îmi sunt dragi cele mai colorate şi mai ornamentate dintre ele. Pe acestea le-am făcut cu puţină zmeură şi multă dragoste.

briose

Ingrediente

pentru brioşe

1 ou (da, aţi citit bine, doar un ou)

250 gr făină

150 gr zahăr

200 ml lapte călduţ

110 g unt topit

1 lingură de cacao

esenţă de vanilie

1 linguriţă de praf de copt

un praf de sare

pentru glazură

80 gr unt

4 linguri de zmeură

200 gr zahăr

Mod de preparare

La mine prepararea a luat proporţii de poveste deoarece imi lipseau 1. un mixer şi 2. un unt bun. Aveam un pachet de unt pe care, când l-am desfăcut spre a-l pune la topit la microunde, am avut insprata idee de a-l şi gusta. Nu pot să vă spun cât de neplăcută a fost senzaţia. Important este de ştiut că a fost suficientă pentru a lua decizia de a folosi altceva. Şi am avut norocul incredibil de a avea, pe lângă restul ingredientelor deja intinse şi pregătite pe masă, şi o jumătate de pachet de margarină rătăcită prin frigider. Am riscat, dar a ieşit ceva bun. Se pare că nici în bucătărie nu lipsesc peripeţiile şi improvizaţiile.

În ceea ce priveşte mixerul, ideea este că nu aveam în noua mea bucătărie aşa ceva şi am căutat în lung şi în lat o reţetă care să se poată face şi fără el. Aşa am ajuns aici şi am mulţumit cerului pentru soluţie. Surpriza a fost că până am terminat reţeta, am primit cadou şi un mixer.

Amestecaţi oul cu laptele călduţ, untul topit (sau margarina, după caz) şi esenţa de vanilie. Separat, omogenizaţi făina cu praful de copt, lingura de cacao, sarea şi zahărul. Turnaţi ingredientele umede peste cele uscate şi amestecaţi uşor cu telul pentru a nu se forma cocoloaşe. Între timp, nu uitaţi să puneţi cuptorul la încălzit, la 190 grade. Puneţi compoziţia în forme şi daţi la cuptor pentru 15 minute. Nu umpleţi formele până sus, ci mai lăsaţi un deget liber, deoarece ele se vor umfla la coacere. Eu am folosit 12 forme individuale de sliicon, fără a le mai unge cu ulei, pe care le-am aşezat în tava mare a cuptorului, la nivelul 3. Faceţi testul cu scobitoarea. Dacă iese curată, opriţi focul. Dacă nu, le mai lăsaţi puţin.

briose scoase din cuptor

necesare

Şi acum, cât se răcesc brioşele, să vă spun şi partea drăguţă. De parcă nu era suficient că mă lovisem deja de câteva impedimente (a se vedea mai sus), la realizarea glazurii, naavând zahăr pudră a trebuit să improvizez din nou. Am amestecat margarina tăiată cubuleţe cu zahărul tos şi zmeura făcută piure şi scursă bine de zeamă. Va arăta ceva mai insestetic iniţial, dar nu vă speriaţi. Am pus totul într-un ibirc şi am dat drumul la aragaz la foc mic. Am amestecat continuu cu o lingură de lemn până s-au topit margarina şi zahărul. Amestecul rezultat are consistenţa dulceţii. L-am lăsat să se răcească peste noapte, încercând în acelaşi timp să pun deoparte şi câteva brioşe pentru a mai avea ce să decorez a doua zi (au ieşit foarte fragede şi bune).

Glazura s-a îngroşat peste noapte şi am putut să ornez brioşele. Se pot lăsa aşa sau se pot decora cu ce avem fiecare. Eu am folosit inimioare din zahăr. Nu vă speriaţi că glazura se va scurge la început mai ales dacă aţi pus mai multă. Le puteţi transfera mai târziu pe un platou pentru a arăta şi mai bine.

Iată că în ciuda tuturor peripeţiilor am reuşit să fac câteva brioşe cu dragoste.

Să aveţi poftă!

Lasă un răspuns

