Tartă cu spanac

Nu ştiu alţii cum sunt, dar eu, când mă gândesc la primăvară, parcă văd doar verdeaţă în faţa ochilor. Asta mă inspiră şi în bucătărie, aşa că am ajuns să dau o şansă spanacului. L-am folosit în trecut în smoothie-uri, împreună cu alte rădăcinoase şi fructe, mi-am făcut curajul să-l încerc crud în salată cu seminţe şi dressing sau în mâncarea de spanac.

Pentru azi vă propun o tartă cu spanac foarte bună şi pentru cei ce ţin un regim lacto-ovo-vegetarian.

tarta spanac

Avem nevoie de:

pentru blat:

250 g de făină

120 g unt tăiat cubuleţe

1 ou

3 linguri de lapte

1 praf de sare

pentru compoziţie:

3-4 ouă

200 ml smântână lichidă

150 g mozarella rasă

100 ml lapte

o ceapă tocată măruntă

o mână de ciuperci tăiate feliuţe

spanac baby după plac (eu am pus o caserolă de la LIDL)

piper alb măcinat

puţină sare

1 lingură de ulei

Modalitate de preparare:

Aluatul de pregăteşte repede amestecând făina cu un ou, sarea, untul tăiat cubuleţe şi cele 3 linguri de lapte. Se dă repde la frigider pentru 30 minute. Personal, prefer varianta aceasta de aluat cu lapte decât cea cu apă rece. Parcă se încheagă mai bine.

aluat blat

Între timp, încălzim cuptorul la 180 grade.

Călim ceapa tocată mărunt, cu ciupercile şi spanacul într-o lingură de ulei. Spanacul îşi va lăsa apa şi vă sugerez să lăsaţi apa să se evapore înainte de a opri focul. Într-un vas încăpător amestecaţi smântâna cu ouăle, laptele, sarea, piperul şi mozzarella rasă.

amestec lapte si oua

Fac o mică paranteză şi vă spun că puteţi să renunţaţi la smântâna lichidă dacă doriţi. Mie îmi place aşa pentru că mise pare că are un gust mai bun, mai cremos. Şi îmi mai place să pun ardei capia şi să înlocuiesc ceapa cu cea verde. Ceapa galbenă îi dă însă un gust mai dulceag.

spanac calit

spanac calit 2

tarta spanac before cuptor

Indiferent de combinaţia pe care o veţi alege, este momentul să adăugaţi legumele călite. Amestecaţi bine şi puneţi totul în tava de tartă în care aţi aşezat aluatul intins cu făcăleţul şi după ce l-aţi înţepat bine cu o fuculiţă.

Se dă la cuptor pentru 40 minute până se aureşte frumos tarta la suprafaţă. Se mănâncă cu poftă caldă sau rece!

tarta spanac din cuptor

PS: Rece mi se pare mai gustoasă, deoarece nu se mai simt atât de puternic aburii de ou şi lactate ca în varianta caldă.

Lasă un răspuns

