Săptămâna verde – ziua doi

Azi am avut un meniu compus din smoothie cu căpşune şi lobodă, lapte vegetal, orez cu curry şi căpşune.

Pe scurt, o băutură plină de fibre hrănitoare, care mi-a ţinut de foame mai mult decât credeam: Smoothie 1

Se pun:

câteva căpşune

o mână zdravănă de lobodă spălată bine

un pahar de apă rece

miere după gust

Se pun toate în blender şi se amestecă până la obţinerea unui suc fără resturi vegetale mari. Se beau repede sau pe îndelete, depinde de timpul fiecăruia, cele aproape 2 pahare se suc. Eu mă grăbeam şi faptul că a durat sub 5 minute să pun totul la punct, m-a ajutat enorm.

smoothie si lapte vegetal

Pentru laptele vegetal de migdale este nevoie de pregătirea cu o seară înainte a materiei prime. Se pune o cană de migdale crude la înmuiat în apă rece peste noapte. Într-un alt vas se pun la înmuiat câteva smochine deshidratate fără sâmburi. După aproximativ 12 ore sau după o noapte odihnitoare, se scurg de apă, se pun în blender împreună cu 1 litru de apă rece şi se amestecă până toate ingredientele sunt bine omogenizate. Se strecoară cu multă răbdare şi poftă amestecul rezultat printr-o sită sau un tifon şi se consumă cu plăcere. Eu am obţinut sub un litru de lapte vegetal, dar pun acest lucru pe seama faptului că nu am insistat prea mult cu storsul. Data viitoare voi investi într-un tifon. Se păstrează proaspăt în frigider 2+3 zile. Pentru a rezista mai mult, se poate fierbe.

lapte de migdale3

Prânzul meu a fost compus din orez cu curry şi ca desert, câteva căpşune.

Pentru orez, veţi folosi o cană de orez pe care o veţi păstra ca măsură. Orezul de spală într-o sită şi se mai poate lăsa dacă aveţi timp şi la hidratat într-un bol cu apă. Între timp puneţi treicăni de apă la fiert cu un cub de supă vegetală pentru un preparat rapid. Dacă doriţi un produs mai natural, puneţi apă la fiert cu un morcov, o bucată de ţelină şi o ceapă până se fierb legumele. Indiferent de tipul de supă folosită ca bază alegeţi să preparaţi, ideea este că spre final adăugaţi o linguriţă rasă de curry. Nu puneţi foarte mult deoarece se amărăşte. Puneţi orezul cu o lingurp de ulei în supa obţinută. Amestecaţi din când în când ca să nu se lipească de fundul oalei. Dacă apa a scăzut şi orezul nu este bine fiert, mai adăugaţi apă şi lăsaţi-o să scadă. Procedeul de obţinere a acestui pilaf aromat durează sub 30 minute.

orez cu curry

Pofta buna!

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s