Ouă roşii

Hristos a înviat!

Bună dimineaţa dragii mei. Sper că sărbătoarea Paştelui v-a priit şi pe lângă multele pregătiri premergătoare aţi reuşit să vă şi odihniţi şi să vă bucuraţi de această zi sfântă alături de cei dragi. Ce-i drept, a trecut foarte repede şi parcă abia aştept o altă serie de zile libere care să tihnească mai mult.

Aceasta a fost pentru mine o primă sărbătoare când am preparat singură toate bucatele specifice. Am făcut pentru prima oară ouă roşii, drob, stufat, pască şi multe altele. Bineînţeles că am dat fiecărui preparat în parte o notă personală. Am să vă împărtăşesc în articolele următoare cum am procedat. Timpul nu-i pierdut, deoarece şi la Înălţare se înroşesc ouă. Aşa că voi începe cu acestea.

Eu am înroşit doar 6 ouă, deoarece nici nu suntem mari mâncăcioşi şi urma să primim cu siguranţă şi la pachet de la rude.

Aşadar, ouăle se spală bine cu un burete şi detergent de vase pentru a se degresa. Se pun pe foc un vas cu apă rece în care aţi dizoval în prealabil 2 linguri de sare. Se pun şi ouăle la fiert cam 10, 15 minute să nu se crape. Între timp, într-un alt vas am pus la fiert apă cu 2 linguri de oţet.Când apa a dat în fiert am pus un pliculeţ de vopsea de ouă.

oua fierte

Atenţie! la acest pas se va respecta întotdeauna recomandarea producătorului. Citiţi cu atenţie ce scrie pe pliculeţ.

Ouăle fierte le treceţi cu o lingură, cu grijă, unul câte unul, în apa cu colorant, după ce aţi oprit focul şi v-aţi asigurat că vopseaua s-a dizolvat bine. Apa trebuie să fie fierbinte, cu focul oprit. Lăsaţi ouăle în vopsea cam 5 minute şi le mai întoarceţi cu grijă din când în când. Le scoateţi într-un vas în care aţi aşezat un prosop de bucătărie sau într-o strecurătoare. După alte 5, 7 minute, cât ouăle sunt încă destul de calde, luaţi o dischetă de vată sau o lavetă de bumbac înmuiată în ulei şi ştergeţi ouăle pentru a le da un luciu frumos şi a le sigila porii pentru a rezista mai mult timp. Repet, această operaţiune se va efectua cât ouăle sunt calde.

Ouăle sunt gata şi arată minunat. După ce se răcesc, le puteţi păstra la frigider chiar şi o săptămână.

oua rosii

Atenţie! dacă după ce aţi fiert ouăle, le-aţi spălat sub jet de apă rece, acestea vor trebui consumate după 1-2 zile chiar dacă au stat la frigider. După fierbere porii din coajă sunt deschişi şi permit trecerea bacteriilor din mediul exterior sub coajă prin porii acesteia, prin intermediul apei. De aceea, la vopsire este bine să faceţi trecerea din vasul cu apa în care au fiert direct în apa fierbinte în care aţi dizolvat vopseaua.

Sper ca informaţiile de mai sus să fie de folos şi altor persoane care nu au mai efectuat această operaţie până acum. Pe curând!

 

Lasă un răspuns

