Kringle estonian cu scorţişoară

Aveam poftă de cozonac, de ceva bun cu gust de scorţişoară, ceva care să mai încălzească simţurile în această primăvară ploioasă. Aşa că am zis că e momentul să pregătesc un dulce de origine estoniană. Reţeta nu îmi aparţine, ci am văzut-o prima oară la Mitinita. Îi ador blogul cu reţete asiatice şi insipiraţia pentru un meniu mai sănătos, mai natural, preparat acasă.

Eu am schimbat ceva în această reţetă, şi anume făina. Am folosit de această dată făină integrală. Mă bate gândul să folosesc făină albă pentru varianta cu ciocolată (căci tot mi-a rămas o groază de la Paşte).

Zis şi făcut.

Am folosit pentru această reţetă:

300 g de făină integrală Dobrogea

1 ou mic

80 g unt

1 jumătate de pacheţel de 25 g de drojdie proaspătă

120 ml lapte călduţ

un vârf de cuţit de sare

4 linguri de zahăr

2 linguri de scorţişoară

Cum se face?

Într-un castron se dizolvă drojdia în 120 ml de lapte călduţ, nu fierbinte şi o linguriţă de zahăr. Se lasă de-o parte cam 10 minute.

Separat, amestecaţi făina cu 30 g de unt topit şi răcit (aveţi grijă să fie 30 g nu mai mult, altfel va trebui să mai completaţi cu făină), oul şi maiaua. Frământaţi aluatul şi lăsaţi la crescut pentru o oră, acoperit la loc călduţ.

aluat kringel crescut

După o oră întindeţi aluatul într-o foaie dreptunghiulară mai grosuţă pe care o veţi unge cu o cremă făcută din 3 linguri de scorţişoară, cu 3 linguri de zahăr şi 50 gr de unt, amestecate bine. Puneţi din această cremă doar trei sferturi. Rulaţi aluatul ca pe o clătită şi apoi, cu un cuţit bine ascuţit, tăiaţi pe lungime pe jumătate. Nu tăiaţi chiar de sus pentru a vă fi mai uşor să împletiţi aluatul ulterior, Răsuciţi aluatul şi formaţi un colac pe care îl ungeţi cu restul de cremă de scoţişoară. Puneţi colacul în tava tapetată cu hârtie de copt şi băgaţi la cuptorul încălzit în prealabil la 180 grade pentru 30 minute.

umplutura kringlekringle impletit inainte de cuptor

După ce l-aţi scos din cuptor şi dacă rezistaţi primei tenataţii de a-l mânca aşa cald, puteţi să-l ungeţi cu o glazură din zeamă de lime şi zahăr pudră. Va avea gustul unui melc cu scorţişoară.

kringle copt

kringle glazura

 

Lasă un răspuns

