Mâncare de fasole galbenă

Poftă de legume, poftă de vitamine, pofte de primăvară care se îngână cu vara. Plouă şi este cald, este deja iunie şi este bine.

În seara asta mi-am dorit ceva uşor şi sănătos aşa că am pus la bătaie fasolea galbenă cumpărată duminică din piaţa de unde nu ştiam la ce să mă uit mai întâi, atâta bogăţie are anotimpul ăsta.

mancare de fasole 1

Eu am folosit:

400 g fasole galbenă păstăi

2 roşii mari

1 jumătate de ardei capia

2 legături de ceapă verde

2 căţei de usturoi

sare

piper

boia

Cum am procedat?

Deoarece am dorit să fie o mâncare de regim, nu am folosit deloc ulei. Aşa că am pus la fiert o jumătate de cratiţă de apă cu sare. Între timp, am pregătit păstăile de fasole rupându-le capetele şi scoţând aţele, deşi nu prea a fost cazul, fasolea fiind proaspătă. Apoi păstăile rămase le-am rupt în două sau trei şi le-am clătit bine sub jet de apă. Cînd apa din oală a început să fiarbă, am aruncat şi fasolea în ea şi am lăsat-o să se înmoaie cam 15 minute.

fasole galbenafasole fierband

Până s-a fiert fasolea, am tăiat felii mai groase cele 2 roşii. Separat am tăiat rondele ceapa verde şi cubuleţe jumătatea de ardei capia (îl prefer altui tip de ardei deoarece mi se pare mai gustos în mâncare şi nu îmi lipseşte niciodată din ciorbe) şi le-am pus la călit în jumătate de cană de apă asezonate cu sare, piper şi boia după gust.

legume pentru fasoleceapa ardei calite

După ce fasolea a fiert, se strecoară apa şi se adaugă legumele călite, roşiile şi usturoiul tăiat mărunt. Se lasă să mai dea câteva clocote în sucul lăsat doar de roşii. După ce a început să scadă puţin, puteţi opri focul. Se poate asezona cu verdeaţă după gust. Eu am uitat, dar a fost foarte bun şi aşa.

fasole 2

Poftă bună!

Lasă un răspuns

