Supă cremă de ardei copţi

Am revenit după ceva mai multă vreme decât mi-am propus iniţial. Nu am renunţat la blog şi nici la gătit pentru că aceste două lucruri, scrisul şi prepararea aromelor în bucătărie, fac parte din mine, din ceea ce sunt. Îmi plac şi nu vreau să renunţ la ele. Aşa că am pregătit una din reţetele care îmi bântuie planurile culinare de vreo 2 ani de zile. Şi acum am reuşit în sfârsit să o pun în aplicare. Bine, cu costul telefonului mobil – care din pacate a avut grav de suferit în timpul pregătirilor (aviz către cei dependenţi de telefon – ţineţi-l cât mai departe de cuţite dacă nu vă puteţi abţine să nu îl luaţi cu voi în bucătărie!) – toate celelate au mers bine, iar rezultatul a fost pe măsura aşteptărilor.

supa 1

Ce ingrediente am folosit?
4 ardei capia
2 cepe potrivite
4 căţei de usturoi
1 lingură de oţet
1 linguriţă de cimbru uscat
1 litru supă de legume
2 linguri de ulei
sare de mare
piper amestec (negru, alb, verde şi chilli)

Cum se face?
Ştiţi deja din articolele trecute că nu mă pot abţine când vine vorba de ardei kapia. Este atât de gustos în orice fel de mâncare l-aş folosi: ciorbă, supă, salată, guacamole, copt pe grătar cu brânză etc. Încântă pur şi simplu prin culoare, gust şi aromă. Aşă că m-am înarmat cu ardeii pe care trebuia să-i coc înainte de a trece mai departe. Zis şi făcut. Am luat ardeii, i-am spălat şi pus la cuptor în tavă cu hârtie de copt pentru 40 minute. Da, la cuptor deoarece nu mai faceţi astfel fumul şi mirosul specifice. Între timp, am pregătit supa de legume dintr-un litru şi ceva de apă (mai scade la fiert), 1 morcov, o ceapă şi o bucăţică de ţelină. Dacă nu aveţi timp, puteţi folosi un cub de concentrat de legume sau de pui, însă prima variantă este mai naturală.
Ca să îmi uşurez munca mi-am pregătit şi restul ingredientelor: am tăiat ceapa, am curăţat şi tăiat rondele usturoiul şi nu m-am putut să nu fac şi un guacamole.
Odată ardeii copţii, i-am curăţat de coajă codiţe şi seminţe şi i-am lăsat la scurs într-o strecurătoare până a fost gata supa de legume.
Am pus la călit în cele 2 linguri de ulei ceapa până a căpătat o culoare aurie. Am adăugat apoi usturoiul şi ardeiul copt tăiat fâşii şi am amestecat timp de aproximativ 1 minut totul pentru ca toate componentele să se cunoască între ele, să îşi elibereze armomele. Am pus apoi supa caldă de legume peste tot, împreună cu oţetul sarea, piperul şi cimbrul şi le-am lăsat să mai fiarbă pentru încă 20 minute. La final, am oprit focul şi am pus în funcţiune blenderul vertical cu care am transformat totul într-o minunată cremă.
Am servit cu crutoane. După preferinţă se mai pot adăuga deasupra smântână sau câţiva stropi de ulei de măsline.

supa 2

Merită efortul, chiar dacă pare un fel de mâncare mai pretenţios din punctul de vedere al timpului de preparare. Însă sunt de părere că cel puţin o dată pe săptămână este bine să ieşim din rutina felurilor de mâncare rapid de preparat pentru ceva inedit, gustos şi sănătos.

Să aveţi poftă!
Pe curând!

Lasă un răspuns

