Webstock 2014 – sarea din bucătăria online

Hello there! Here I am. La Webstock. Impresii la cald si pe facebook.

Later edit.

Am revenit cu impresiile de la cea mai mare conferinţă de online – Webstock 2014. Doresc pe această cale să le mulţumesc organizatorilor pentru că mi-au oferit şansa de a participa în calitate de blogger acreditat. Am avut astfel ocazia de a scoate blogul la plimbare cum îmi place să glumesc. Am întâlnit oameni interesanţi din sfera blogging şi am ascultat poveştile de succes ale unor oameni cărora online-ul le-a definit cariera.
Am ajuns la Marriot cu multe emoţii parcurgând drumul de la metrou Eroilor pe jos şi, necunoscând zona, am făcut mai mult decât anticipasem prin ploaie. Îmi place punctualitatea, aşa că aproape am alergat pe stradă până acolo. Norocul meu a fost că odată ajunsă la destinaţie, am întâlnit-o pe Daria de la exhibitd, o persoană foarte plăcută care m-a îndrumat pe toată perioada conferinţei – şi al cărei blog foarte interesant, dedicat designului, vă invit să-l răsfoiţi.
Tot la conferinţă, în marea de sute de participanţi, am întâlnit-o şi pe Laura de la gatesc.mereuaici.ro , bucuria mea, deoarece încă nu-i depistasem pe cei din grupul foodbloggers. Îmi cer scuze dacă am omis pe cineva, însă sala era mare şi deplasările mult îngreunate de aglomeraţie (între cei 700 de participanţi).

Despre speech-uri pot spune că cel mai mult m-a impresionat, şi nici nu cred că se putea altfel, Răzvan Exarhu cu proiectul în parteneriat Vodafone Taste of Romania. Discursul unui jurnalist cu experienţă se face uşor remarcat şi captivează uşor audienţa. Dacă mai este condimentat şi cu puţin „tarhon”, ca în filmuleţul making of în care Exarhu şi Adi Hădean fac echipă în căutarea gustului autentic românesc (pe care vă invit să-l urmăriţi pe youtube), atunci succesul este garantat. Una dintre afirmaţiile care mi-au plăcut: „ajungem din oameni, utilizatori”.

20140926_100323

Între cei care au vorbit în prima parte a zilei la secţiunea celor care ne inspiră s-au remarcat Steven Van Groningen CEO Raiffeisen Bank România – o persoană onestă, care vorbeşte excelent româneşte şi care în fiecare an îşi stabileşte un project plan prin care încearcă să înveţe ceva dintr-o experienţă nouă (note to self – try that for 2015). Mi-a plăcut mărturisirea sa, cum că „scrisul rămâne o plăcere atâta timp cât mai ai ceva de spus” şi chiar dacă nu are o frecvenţă constantă pe social media nu renunţă la blogging.

20140926_094139

Apoi, a luat cuvântul Andrea Rossini de la Vodafone România care a vorbit despre misiunea Vodafone, supernet şi a prezentat o statistică privind utilizarea telefonului şi smartphonului într-o lume în continuă schimbare, evoluţii rapide care atrag dezvoltarea rapidă a serviciilor oferite (HD movies au condus la cresterea vitezei netului pe mobil, apariţia M-commerce şi cazul alibaba.com), dar şi despre poziţionarea României în top 10 cele mai rapid infectate mobile din lume, legat de siguranţa pe online.

Cătălin „click” Năstăsoiu este un Graphic designer cu iniţiativă, fondatorul RONativ, al României pixel văzută din mai multe unghiuri artistice, o multitudine de Românii, o perspectivă artistică online a hărţii României. Un brand de ţară prin formă şi culoare.

20140926_111625

Ne-au plimbat pe drumul succesului Emi Gal de la Brainient, Sergiu Biriş de la Zonga, mai cunoscut mulţumită Trilulilu, Mihai Sfrijan de la King şi designerul Florin Dobre.

20140926_131534

Partea mult aşteptată de mine a fost după prânz când participanţii puteau alege să participe la una din cele 3 sesiuni de discuţii dedicate Innovation in communication, Mobile trends sau Blogging and online content. Bineînţeles că am ales să merg la sesiune dedicată bloggingului. Sala a devenit neîncăpătoare la un moment dat, mulţi dintre participanţi optând şi pentru a sta în picioare din dorinţa de a fi acolo. Cu mici excepţii atmosfera a fost foarte plăcută, chiar destinsă aş spune, bloggerii din sală putând conversa şi pune întrebări celor care au ţinut prezentările. Cei care au vorbit despre strategiile de comunicare şi popularizare a unui site din mediul online şi atragerea de cititori/clickuri/likeuri/shareuri au fost Andrei Ciobanu de la matinalul Kiss Fm, Ovidiu Eftimie de la Times New Roman, Mihai Ţăranu de la Zmenta.ro, Vlad Petreanu, Zoso şi Alexandru Negrea.

20140926_164930

Ziua a fost lungă însă a trecut atât de repede încât nu am avut timp să realizez asta. Mulţumită sponsorilor evenimentului fiecare pauză a fost una activă între standurile însorite ale celor de la HP, photo booth al celor de la Bitdefender şi al lor nou concept safie, cei de la Vodafone, Lumia selfie phone şi mulţi mulţi alţii.

Organizarea foarte bună nu a lăsat deloc să se vadă eforturile care au stat în spatele unui eveniment atât de mare, cu atât de mulţi participanţi. Însă ne-a permis celor prezenţi să fim pentru câteva ore, aşa cum spunea una dintre participante, „antisociali” şi asta să fie ok, toţi cei prezenţi fiind prezenţi cum altfel decât în faţa telefonului, tabletei sau laptopului, preocupaţi de postări live şi concursurile online oferite de organizatori.

Mi-a plăcut şi aş mai repeta experienţa. Mulţumesc Webstock!

PS: Îmi cer scuze pentru calitatea imaginilor însă de această dată am folosit mobilul pentru un update mai rapid pe online.

2 gânduri despre “Webstock 2014 – sarea din bucătăria online

Lasă un răspuns

