Prăjitură cu glazură caramel şi nucă

A mai trecut un an peste mine şi săptămâna aceasta am sărbătorit o nouă aniversare, revelionul personal din viaţa fiecăruia dintre noi. Mi-am pus dorinţe în gând pentru anul în care am intrat şi mi-am impus noi standarde personale. Imi doresc tare mult să imi iasă măcar jumătate dintre ele, astfel încât anul viitor să mă pot lăuda aici că am reuşit să bifez din listă.

Printre felicitări şi pregătirile fireşti legate de un astfel de moment, mi-am dorit foarte mult să urmez sfatul bunicuţei mele şi să prepar o prăjitură pe care să o asociez mereu cu ziua mea. Recunosc că îmi place foarte mult şi îmi iese foarte bine drizzel-ul cu lămâie şi mac şi la el m-am gândit de ceva vreme. Doar că din vorbă în vorbă am constatat cu stupoare că aveam solicitări serioase de face o prăjitură pe care o făcusem o singură dată, anul trecut de Crăciun şi de care nu apucasem încă să vă povestesc. Aşa că zis şi făcut, m-am apucat de treabă şi am executat nu una, ci două prăjituri.

prajitura cu nuca

Pentru minunăţia cu nucă (nu minunată atât ca aspect, cât este de gustoasă), este nevoie de:

6 ouă

200 g zahăr plus 12 linguri pentru caramel

1 pachet de margarină (later edit: am folosit si unt de 80% si a iesit si mai gustoasa si parca mai inchegata)

4 linguri de făină

300 g nucă măcinată

1 plic praf de copt

1 fiolă de vanilie

200 g de ciocolată albă

1 praf de sare

Prepararea blatului:

Preîncălziţi cuptorul la 180 grade şi pregătiţi o tavă de preferat mai mică şi mai pătrată (un 30X30 ar fi de preferat, eu am folosit o tavă mai mare puţin şi prăjitura nu a ieşit aşa înaltă cum îmi doream) pe care o puteţi unge cu puţin ulei sau o puteşi tapeta cu hârtie de copt.

Separaţi albuşurile de gălbenuşuri şi daţi gălbenuşurile deoparte. Bateţi albuşurile spumă cu un praf de sare, apoi adăugaţi 200 g de zahăr şi le mai bateţi puţin. Se adaugă apoi făina în care am omogenizat praful de copt şi la final 100 g de nuncă măcinată mai mărunt. Restul de nucă o puteţi lăsa mai mare. Se dă la cuptor până începe să se rumenească puţin deasupra.

Între timp se rade ciocolata albă şi, în momentul în care aţi scos blatul din cuptor, aşa fierbinte cum e, presăraţi ciocolata rasă şi daţi deoparte.

Prepararea glazurii caramel:

Acesta este un pas care necesită multă atenţie şi să vă asiguraţi că nu vă întrerupe sau distrage atenţia nimeni şi nimic. Vorbesc din experienţă deoarece anul trecut am reuşit să fac cunoştinţă cu urmările nu foarte plăcute ale unei arsurii cu zahăr caramelizat.

Într-o cratiţă puneţi 7 linguri de zahăr la caramelizat. Când acesta şi-a schimbat starea, devenind lichid adăugaţi margarina şi 2 linguri de apă. Amestecaţi în continuu până la dizolvarea zahărului. Separat frecaţi cele 6 gălbenuşuri cu 5 linguri de zahăr şi esenţa de vanilie. Turnaţi această compoziţie peste caramel şi omogenizaţi bine. Urmează cele 200 g de nucă măcinată mare. Amestecaţi cu lingura până când glaura începe să se îngroaşe. Opriţi focul şi lăsaţi glazura puţin să se răcească, nu prea mult, deoarece riscaţi apoi să nu o mai puteţi pune peste blat. O turnaţi cu atenţie peste blat şi lăsaţi totul la răcit.

Vă garantez că este o prăjitură care se va termina foarte repede şi pe care o veţi mai face cu drag pentru cei dragi. Eu îi mulţumesc pe această cale colegei mele de la care am reţeta pentru că a transmis mai departe această minunăţie.

Zile frumoase să aveţi în ciuda vremii de afară şi un început de săptămână grozav!

Lasă un răspuns

