Culinarium – atelier

Când mă uit la vremea de afară, la vântul care nu mai conteneşte să bată de ore bune, nici nu-mi vine să cred ce vreme superbă de toamnă a fost în urmă cu o săptămână. Şi tot atunci, mai exact pe sâmbătă, pe la amiază am poposit într-un loc minunat, plin cu poveşti.

A fost pentru prima oară când am călcat pragul Incubator107, un fel de căsuţă de spus poveşti cochetă cocoţată nu în copac, ci la mansarda unei clădiri vechi de pe strada Traian. Nu te rătăceşti, fii fără grijă, sunt indicii presărate peste tot, asta dacă nu ai consultat înainte şi site-ul foarte bine pus la punct.

culinarium 4

Am ajuns aici mulţumită unei prietene dragi care, ştiindu-mi pasiunea pentru gătit, mi-a trimis un mail în care era prezentat un Atelier cu reţete vegetariene, unul cu reţete cu legume – salate de sezon şi quiche – şi unul cu dulciuri. Eu am ajuns la worksop-ul dedicat dulciurilor. Am întâlnit acolo oameni drăguţi, dornici să afle cât mai multe despre prepararea minunăţiilor dulci şi sănătoase, oameni care interacţionau uşor cum altfel decât în … bucătărie. Pentru câteva ore, camera de la mansardă a devenit o bucătărie primitoare, cu surprize pregătite de cei de la Incubator (o super banana bread care m-a chinuit cu aroma care râzbătea din cuptor până la mine la fiecare mişcare). Ah da, să nu uit. Am pus toţi mâna la treabă şi am învăţat activ cum se curăţă o o rodie, cum se prepară aluatul pufos de pandişpan, care este secretul tortului de mere al Emiliei etc. Emilia Radu a fost gazda şi moderatorul evenimentului şi în jurul mesei ei improvizate de bucătărie s-au derulat toate acestea. Cu multă răbdare şi migală Emilia ne-a introdus în lumea aromată cu scorţisoară a vegetarienilor care ştiu să se bucure de viaţă. Cui nu-i plac dulciurile, mâinile sus!

culinarium 2 culinarium 1 culinarium 3 culinarium 5

Nu e nevoie de mult zahăr ca să iasă ceva bun. Fructele au destul. Apoi, se poate folosi zahăr brun sau siropul de agave. Soluţii se găsesc, e nevoie doar de voinţă şi imaginaţie. Şi apropo de imaginaţie: ce faci dacă ai nevoie de coajă de lămâie însă nu ai răzătoare? Soluţia s-a găsit pe parcurs, pentru că unde sunt mai multe capete se găsesc şi idei: poţi folosi un cuţit zimţat de pâine. Ei şi au fost multe şi câte şi mai câte. Dar toate cu voie bună, râsete cât cuprinde şi o atmosferă care sfida orice. Singurul lucru pe care îl regret şi la care mi-a rămas gândul şi acum este prăjitura cu morcovi, reţeta Emiliei în care a pus şi smochine frecate cu unt. Yam! Cred că a fost delicioasă. Căci da, după ce am „muncit”, am şi gustat din cele preparate. Inca ma mai minunez de cat de pufos a iesit blatul de pandispan al tortului de mere. Emilia, să ştii că îl voi încerca şi eu cât de curând. Sper să se mai organizeze astfel de ateliere culinare. Mi-a plăcut enorm şi voi reveni cu drag la astfel de evenimente.

culinarium 6 culinarium 7

Dacă vă interesează şi pe voi un astfel de atelier, vă invit să consultaţi pagina de facebook a Incubatorului, iar dacă aveţi idei de ateliere noi şi doriţi să le puneţi în practică, luaţi legătura cu cei care se ocupă de acest proiect.

Pe curând, cu reţete noi!

Lasă un răspuns

