Ravioli cu ricotta made from scratch

Hello again!

Se pare că am acumulat destul de multe reţete pe care le-am experimentat şi nu am apucat să vă povestesc şi vouă despre ele. Aceasta este una dintre reţetele mele dragi, deoarece după cum deja îmi cunoaşteţi pasiunea pentru aluaturi şi frământatul acestora, îmi doream foarte mult să învăţ să fac paste italiene în casă. Reţeta de paste fresca este cu atât mai gusotasă cu cât ai satisfacţia că ai făcut totul cu mâna ta. Şi în plus, nu este greu de pus în practică.

Reţeta de bază spune aşa: la 100 g de făină, se pune un ou, un praf de sare în bucate şi opţional un strop de ulei de măsline. Ca idee, din aceste cantităţi mie mi-au ieşit 6 bucăţi de ravioli.

Se apropia cu paşi repezi prima zi de post al Crăciunului pe care anul acesta m-am decis să îl ţin. De aceea, după un tur de forţă pe la câteva târguri de profil m-am decis să scot din anonimat nişte ouă de ţară, puţină ricotta şi ceva parmezan.

Cum am procedat?

Am început cu umplutura unde am amestecat ricotta cu parmezan, mărar uscat, puţină sare şi un ou.

Pentru pastele proaspete am pus patru linguri cu vârf de făină (la care ulterior am mai adăugat una după cum cerea aluatul – şi e bine să ţineţi făina aproape ca să aveţi la frământat şi la întins cu făcăleţul). Apoi, am adăugat un ou, un vârf de cuţit de sare şi câteva picături de ulei de măsline. Am amestecat la început cu o furculiţă toate ingredientele, apoi după ce s-au omogenizat puţin am început să frământ aluatul. Este un aluat mai lipicios, dar pentru a putea fi frământat ar trebui să fie mai elastic puţin, de aceea dacă aluatul mai cere, mai presăraţi puţină făină. Scoateţi aluatul din vas şi presăraţi blatul de lucru cu făină. Frământaţi puţin boţul de aluat până capătă o consistenţă uniformă, uşor elastică, uşor de modelat şi nu se mai lipeşte de blat. Între timp, puneţi la fiert un vas cu apă şi puţină sare.

Apoi, cu un făcăleţ (sau o sticlă dacă nu aveţi) pudrat şi el cu o ploaie de făină se întinde aluatul cât puteţi de subţire. Dacă aveţi, puteţi folosi şi o maşină de făcut paste cu trepte regabile pentru grosime. Pentru mine aceasta este o ustensilă în bucătărie pe care mi-o doresc foarte mult, poate ceva în genul acesta sau acesta. Cine ştie, poate anul viitor mi se va îndeplini această dorinţă.  Ideal ar fi să obţineţi o formă dreptunghiulară, mai uşor de împărţit.

Eu am tăiat 6 dreptunghiuri. În fiecare dreptunghi am pus puţină umplutură şi le-am împăturit pe jumătate, obţinând 6 pătrate haioase. Nu puneţi farte mută umplutură, deoarece riscaţi să dea pe dinafară când împăturiţi ravioli. Presaţi marginile cu degetele pentru a elimina aerul în exces din jurul umpluturii şi puteţi face înclusiv un model pe margine cu furculiţa. Dacă aţi făcut aluatul cu maşina de făcut paste şi aţi obţinut foi subţiri şi lungi, puteţi împărţi aluatul în două. Pe prima foaie puneţi umplutura din loc în loc, luând ca reper pentru distanţă un pahar sau o formă rotundă de decupat pentru ravioli, ungeţi apoi cu pensula cu apă în jurul umpluturii pentru a sigila şi apoi puneţi cu grijă deasupra foaia numărul 2 de aluat şi decupaţi formele cu paharul sau forma specială. Forme se găsesc în comerţ şi pot fi individuale, zimţate pe o parte pentru a facilita decupajul, sub formă de tăviţă cu găuri pentru umplutură sau ca forma care se pliază pentru a prinde la mijloc în cercul de aluat umplutura. Umplutura poate să varieze: de la cea cu brânză, ricotta cu spanac, cu cărniţă şi tot ce mai poftiţi. De asemenea, nu lipsesc nici sosurile sau garniturile care pot însoţi ravioli. De curând am postat pe Instagram o forografie a unor ravioli extrem de gustoşi mâncaţi la Don Vito, o specialitate cu umplutură de brânză, un sede de piure de spanac cu smântănă şi baby shrimps. Foarte gustos vă spun.

Eu nu am avut timpul necesar pentru a dezvolta reţeta de acasă însă mi-am propus ca după ieşirea din post să experimentez câteva combinaţii.

Revenind la reţetă, observaţi că am trecut imediat la a da formă pastelor, nu am pus aluatul la odihnit la frigider ca în cazul altor reţete. Aceasta este reţeta tradiţională cu aluat proaspăt. Am pus ravioli astfel rezultaţi în apa care a dat în clocot şi i-am scos după nici 5 minute când aceştia eu ieşit la suprafaţa apei. I-am servit calzi cu puţin parmezan deasupra. Iar ce îmi place şi mai mult este că se fac foarte repede. Sunt curioasa, voi cu ce umplutură aţi fi făcut ravioli?

ravioli cu ricota 1

Viva la pasta!

2 gânduri despre “Ravioli cu ricotta made from scratch

Lasă un răspuns

