Tartă cu portocale

Este post şi eu public articole cu reţete de dulce, veţi spune ridicând din sprâncene. Numai că mă gândesc şi la aceia dintre cititorii mei care nu au ales această cale. Şi cum aveam în calculator câteva reţete pe care nu am apucat să vi le arăt înainte de lăsata secului, m-am gândit să le mai alternez puţin. De data aceasta, vă prezint o tartă cu portocale, inspirată de apropiata venire a iernii.

tarta cu portocale 2

Avem nevoie de:

4 ouă (eu am folosit ouă micuţe de ţară)

aproximativ 400 ml lapte condensat

zeama de la 2 portocale mari

125 g unt

250 g biscuiţi

200 g zahăr tos

Preparare:

Se prepară destul de simplu însă este foarte important să folosiţi ingrediente proaspete. Intâi îi pregătiţi blatul din biscuiţi fărâmiţaţi şi unt topit ca la cheesecake. Amestecul se presează bine pe fundul unei forme de tort cu fund detaşabil. Apoi daţi cu încredere la cuptor pentru 10-15 minute la foc potrivit.

Între timp bateţi bine cele 4 gălbenuşuri şi amestecaţi cu laptele condensat (observaţi că reţeta nu are zahăr aici). Gustaţi laptele înainte. Eu am folosit un produs arăbesc care nu avea zahăr aşa că am mai adăugat după gust puţin. Dacă laptele este îndulcit, nu mai este nevoie de zahăr. Stoarceţi apoi şi zeama de la cele 2 portocale, omogenizaţi şi turnaţi totul peste blatul scos din cuptor.

Se bat albuşurile spumă ca pentru bezea cu zahărul tos, adăugând rând pe rând câte o lingură din acesta. Se pune albuşul peste prăjitură şi se dă la cuptor pentru 35 minute. Compoziţia va fi mai moale la început, aşa că este bine să o lăsaţi să se răcească pe cât posibil sau cât vă dă răgaz pofta de nestăpânit.

tarta portocale 1

Se savurează în companie plăcută sau cât mai retras posibil ca să rămână mai multă 😉

Să aveţi poftă!

Lasă un răspuns

