Stir-fry cu germeni de fasole Mung

Cu ocazia Postului am început să-mi întind antenuţele în lumea mare pentru a găsi idei de preparate pe cât de gustoase şi săţioase, pe atât de sănătoase. Astfel, a ajuns în mâine mele şi primul pacheţel de fasole Mung. Vă spuneam nu demult că experimentele culinare echivalează în ochii mei cu o călătorie pe toate meridianele. Descoperi mereu ceva, gusturi care încântă papilele gustative, produse exotice venite din cine ştie ce colţ de lume şi, documentându-te despre ele şi preparatele care pot fi pregătite, descoperi atât de multe despre oamenii care le cultivă, despre obiceiurile lor, despre istoria lor. E puţină antropologie şi în bucătărie, hrana fiecărui popor dezvăluind atât de multe despre acesta. Ştiu că sunt voci acuzatoare care spun că încerc tot felul de „ciudăţenii”, însă nu sunt un om care să se limiteze, atâta timp cât există posibilitatea de a explora şi de a încerca mereu lucruri şi gusturi noi care sunt la îndemână.

Trecând peste această paranteză, să revenim la fasolea Mung. Bobiţele de fasole Mung seamănă cu cele de linte sau cu o mazăre foarte măruntă. Este un produs foarte popular în bucătăria chineză, asiatică în general (de origine ar fi din India), fiind folosită la obţinerea tăieţelor transparenţi, în stir-fry, salate, supe. Avantajul acesteia este că fierbe mult mai repede decât o fasole obişnuită (30 minute) şi este mult mai dulce (conţinut mai mare de amidon). Are un conţinut ridicat de proteine vegetale (20%), ceea ce o recomandă în regimurile vegetariene. De asemenea, de-a lungul timpului au devenit cunoscute proprietăţile acesteia în regimul alimentar pentru persoanele hipertensive sau pentru cei cu probleme cardiovasculare. Boabele se pot consuma atât preparate termic, cât şi crude, germinate în salate sau pacheţele de primăvară.

Procesul de germinare este mai simplu decât poate părea la o primă vedere. Spun asta pentru că şi eu am fost descumpănită iniţial şi mă gândeam că nu o să-mi iasă fără tăviţe speciale, borcane cu capac special pentru germinat etc. Apoi, citind mai multe, m-am mai liniştit puţin şi am trecut la execuţie. Cum am făcut? Am lăsat 3 linguri de boabe, spălate bine în prealabil, la înmuiat în apă rece peste noapte (10-12 ore), într-un castron de porţelan, cu apă cât să acopere bine conţinutul. Dimneaţă, le-am clătit bine într-o strecurătoare, am pus un şervet de hârtie în vas şi am aşezat boabele peste. Am repetat operaţiunea clătire şi schimbat şervet în fiecare dimineaţă şi seară. Castronul l-am lăsat la temperatura camerei pe un dulap în bucătărie. În mod normal, primii colţişori ar trebui să iasă după 2 zile şi germenii pot fi consumaţi imediat sau păstraţi câteva zile frigider. Eu i-am lăsat 5 zile pentru a obţine nişte colţi mai mari.

stir fry blog

Cum am preparat fasolea germinată?

Ne trebuie:

3-4 linguri de germeni de fasole Mung

câteva cuburi de tofu (eu am pus afumat, este preferatul meu)

miez de la vreo 4 nuci

1 lingură de ulei de măsline

piper din râşniţa cu amestec de boabe de felurite culori

un căţel de usturoi

puţin mărar, opţional

Cum se face:

Într-o tigaie (dacă aveţi wok, e şi mai bine) se pun la încins un căţel de usturoi zdrobit cu cuţitul, o lingură de ulei (de preferat de susan, dar merge şi de floarea soarelui sau de măsline) amestecată cu un praf de piper, nuca tăiată mai mare, tofu şi germenii de fasole. Se trag la tigaie nu mai mult de 2 minute. Salata caldă se poate servi şi cu o ploaie de mărar. Nu este cazul să puneţi sare, deoarece tofu este destul de sărat.

Poftă bună şi sănătate de fier! Pe curând.

Lasă un răspuns

