No knead bread cu bere brună

Pâinea se înscrie în topul preferinţelor mele în bucătărie tocmai pentru că îmi place să lucrez cu aluatul, să-l frământ, să-l văd cum creşte şi pentru mirosul incredibil, de acasă, pe care îl răspândeşte atunci când este proaspăt scoasă din cuptor. Nu pot afirma că sunt o gurmandă când vine vorba de pâine, dar pentru cea de casă am o adevărată slăbiciune. De ceva vreme cocheta cu reţeta unei pâini fără frământare, unde mai pui şi dospită la rece, reţetă care demontează multe mituri legate de acest minunat aliment. Ei bine, pâine cea de toate zilele poate fi acum preparată acasă chiar şi de cei dintre cei mai ocupaţi dintre noi. Şi vă garantez că bucuria pregătirii cu propriile mâini a acesteia, vă va face mândri şi fericiţi. Să nu mai vorbim că pe lângă bila albă la repetoriul personal, vă mai puteţi mândri cu ea şi faţă de familie, prieteni, rude etc.

paine cu bere 3

Deci, dacă sunteţi plecaţi din zi până în noapte, vă luaţi majoritatea meselor în oraş, şi numai voi mai ştiţi cu ce vă ma umpleţi timpul, luaţi-vă 2 minute azi pentru a pregăti ingredientele şi câteva mâine pentru a le pune la cuptor. Apoi vă rog să îmi scrieţi dacă nu veţi dori să repetaţi experienţa la #sareanbucate.

Dar să vă spun cum am procedat eu.

Am folosit:

500 g de făină albă

1 sfert dintr-un cub de drojdie proaspătă de 50 g

1 sticlă de bere brună de 330 ml

2 linguriţe de sare

1 linguriţă de zahăr (opţional)

Cum am procedat?

Într-un bol pentru mixer (asta am avut eu, voi puteţi folosi ce aveţi) am amestecat toate ingredientele numite mai sus cu o furculiţă, am acoperit totul cu folie alimentară şi am dat la frigider până a doua zi.

Acum este momentul unei paranteze. Reţete de bază foloseşte apă, nu bere, însă eu nu am stare până nu experimentez puţin şi nu vă spun cu ce emoţii am stat până a doua zi de teamă că aluatul meu va fi un eşec. Un alt sfat, este că aluatul trebuie să stea la frigider de la 12, la 24 sau chiar 30 de ore. Eu l-am lăsat 24 deoarece după cum vă spuneam, asta este pâine omului cu puţin timp la dispoziţie.

A doua zi, am scos aluatul – care uimitor a dospit în frigider, deci mi s-a dat o şansă cu invenţia mea (veţi vedea că face bule la suprafaţă, e absolut normal, nu vă speriaţi) – şi pe un blat pudrat din belşug cu făină am presat puţin aluatul cu mâinile până am dat forma unui dreptunghi. Apoi, am împăturit pe verticală până la jumătate, apoi cealaltă jumătate am adus-o peste prima. Am mai pus puţină făină şi am împăturit dreptunghiul mai îngust rezultat încă o dată pe înălţime, în aceeaşi manieră: până la jumătate şi apoi peste. Am obţinut astfel un pătrat de aluat pe care l-am mai pudrat cu puţină făină şi l-am lăsat acoperit cu un şervet la odihnit încă o oră, pe blatul din bucătărie. Merge lăsat şi 30 minute dacă vă grăbiţi.

Cu 10 minute înainte de a-l băga la cuptor încingeţi cuptorul la maximum (aproximativ 200 grade Celsius) şi puneţi în interior un vas de fontă cu capac. Acum, dacă nu aveţi vas de fontă, puteţi folosi şi un altul, cu condiţia să aibă fundul cât mai gros, să păstreze căldura. De asemenea, atenţie la capac, deoarece este esenţial pentru obţinerea aburilor la care se va coace pâinea. Se recomandă un capac cu mâner turnat tot din metal, nu cu buton din material plastic, deoarece se poate topi Dacă nu aveţi un astfel de capac, îl puteţi înlocui cu unul artizanal (vai, cum sună asta) făcut din folie de aluminiu. Acum, veţi lucra cu mănuşi la propriu.

În vasul bine încins veţi arunca aluatul gata odihnit, nu înainte de a face o cruce cu cuţitul deasupra. Puneţi capacul la loc, şi cu cuptorul care rămâne la temperatura maximă, aşteptaţi 30 minute. După o jumătate de oră, îndepărtaţi cu grijă capacul şi mai lăsaţi încă 10-15 minute. Lăsaţi pâinea să se răcească bine chiar dacă mirosul care răzbate dinspre bucătărie este incredibil.

Aspectul este de crocant, cu o crustă perfectă la exterior şi pufos la interior. Mie mi-a ieşit brună în interior de la bere, iar gustul a fost unul de malţ. dulceag, caramelizat, dar foarte interesant. Voi încerca şi varianta simplă, cu apă în zilele următoare.

paine cu bere 1 paine cu bere sectiune

Deci, ce spuneţi, acceptaţi provocarea de a face şi voi această pâine? Detalii despre prepararea acestui tip de pâine găsiţi şi pe youtube la căutarea după cuvântul cheie no knead bread.

paine cu bere 2

 

 

Un gând despre “No knead bread cu bere brună

Lasă un răspuns

