Panna cotta – desert a la italiano

E weekend. E bine. Vremea încă ţine cu noi, chiar dacă vântul a început să bată mai cu putere, chiar dacă ceaţa ascunde soarele. Dar e weekend, e vremea pentru relaxare şi puţină decadenţă. Măcar o dată pe săptămână, nu?

Pentru weekendul acesta vă propun un desert pe cât de simplu de preparat, pe atât de gustos şi versatil. Panna cotta (panna în italiană înseamnă smântână, extins, frişcă). Un desert cremos, catifelat care impresionează uşor papilele gustative şi care te invită să descoperi mereu noi sosuri cu care să-l asortezi. Deşi este la fel de bun şi fără. Reţeta de bază (pentru 2 porţii) este aşa: la 250 ml de frişcă lichidă, 50 ml de lapte şi îndulcitor după gust (zahăr, miere etc.). Şi bineînţeles gelatină.

pana cotta

Cum am făcut eu panna cotta?

Am pus într-un bol mic gelatina granule la hidratat în apă rece.

Pe focul mic, am pus la încălzit într-un vas 400 ml de frişcă lichidă (30% grăsime), care s-a împrietenit repede cu 100 ml de lapte rece, zahăr după gust şi un baton de vanilie (pe care anterior l-am deposedat de seminţele care au mers direct în amestec şi l-am aruncat şi pe el acolo până s-a topit zahărul; apoi l-am scos). Am amestecat totul bine până la dizolvarea zahărului şi apoi am luat vasul de pe foc. Am scos batonul de vanilie şi am adăugat gelatina. Am amestecat totul bine cu un tel pentru a omogeniza ingredientele şi am pus compoziţia în boluri mici. Mi-au ieşit 6 boluri. Am lăsat totul la răcit, apoi le-am pus la frigider pentru 4 ore (cel puţin 4 ore sau peste noapte ca să se închege bine).

Acum vine partea distractivă. Dacă doriţi să asezonaţi panna cotta, o puteţi face fie cu fructe proaspete de pădure pudrate cu zahăr, cacao sau scorţisoară, cu miere sau sirop de fructe, cu dulceaţă, cu sosuri decadente de fructe făcute rapid pe aragaz (de zmeură, căpşune, rodie, smochine etc.) şi ce vă mai place.

Eu mă opresc aici cu povestitul şi vă urez weekend plăcut. Să vă bucuraţi de el şi de binevenita odihnă.

Pe curând!

Lasă un răspuns

