Vulcan de ciocolată

Seara bună dragii mei!

Cum v-a fost weekendul? Sper că aţi reuşit să vă reîncărcaţi bateriile şi să profitaţi de vremea mai blândă. Chiar dacă nu a venit încă primăvara, sunt mici semne care anunţă apropierea ei. Primii ghiocei, evenimente noi în oraş, mai mult entuziasm la cei din jur, zile mai lungi, un alt tonus per total. Şi dacă punem lângă gradele cu plus din termometre şi căldura sufletească care a înroşit harta globului în celebrarea zilei îndrăgostiţilor, avem reţeta perfectă pentru un zâmbet larg. Eu sunt de partea celor care preferă să celebreze iubirea zi de zi şi nu aştept o dată specială pentru a face asta, deşi mi se pare absolut minunat că cineva, cândva s-a gândit să marcheze în calendar o zi dedicată iubirii. Acum, pentru că ieri nu am fost în stare să stau în picioare din pricina unei probleme de sănătate, am recuperat azi încă de la prima oră cu o bunătate de prăjitură pe care o aveam de multă vreme în plan: vulcanul de ciocolată sau lava cake.

lava cake1

Pentru prepararea ei, am folosit:

3 ouă

160 g ciocolată neagră (eu am găsit Delhaze de la MegaImage, foarte bună)

75 g de unt

70 g zahăr pudră (cam 4 linguri cu vârf)

30 g de făină (1 lingură şi jumătate)

1 lingură esenţă de vanilie

1 praf de sare

Cum am procedat?

Ciocolata, frântă ca o inimă rănită în cubuleţe, am pus-o la topit în bain marie împreună cu untul, pentru „reconstrucţie”.

cicolata si unt bain marie

Între timp am încălzit cuptorul şi am uns cu ulei 6 forme de brioşe de silicon.

lava cake before oven

Într-un vas am amestecat cu un tel, fără a le bate însă, cele 3 ouă cu zahărul pudră şi esenţa de vanilie. După ce ciocolata s-a topit, am luat-o de pe foc şi am lăsat-o puţin deoparte.

ganache

Nu am turnat ciocolata topită imediat peste amestecul de ouă, pentru a nu risca să transform totul într-o omletă. După ce s-a răcit puţin, am turnat ganaşul de ciocolată peste amestec şi am omogenizat totul bine. Apoi, am pus şi făina amestecată cu praful de sare şi am mai amestecat puţin cu telul până la încorporarea tuturor ingredientelor.

Amestecul astfel obţinut, l-am pus în forme şi am dat totul la cuptor, la 200 g pentru 8 minute. Atenţie! pentru a obţine efectul de vulcan, cu miezul lichid care curge, trebuie să ţineţi cont şi de mărimea vasului în care se află compoziţia. Dacă vasul este mai mare, de tip ramekin, durata optimă de coacere poate fi şi de 10 minute la foc mare. Cu cât forma este mai mică, cu atât trebuie să aveţi mai multă grijă la cât timp veţi expune prăjitura procesului de coacere.

Pentru a trece mai repede timpul, am pregătit decorul: câteva căpşune mari şi gustoase.

capsune pt ornat

După ce timpul a expirat, le-am scos cu emoţie din cuptor şi am pus repede pe farfurie prima prăjitură.

lava cake oven

Am tăiat-o şi tada! surpriză, primul meu vulcan de ciocolată se revărsa frumos în farfurie. Am pus decorul şi cu greu m-am abţinut să nu trec la atac până la terminarea mini sesiunii foto.

lava cake 3

Gata, vă las. Fug să mă răsfăţ. Merit!

Voi ce aţi pregătit bun de ziua îndrăgostiţilor?

Lasă un răspuns

