Bomboane fără zahăr

În încercarea mea, uneori reuşită, alteori mai puţin, de a elimina cât mai mult consumul de zahăr rafinat, am căutat alternative pentru acele zile când este greu să rezist fără „ceva bun”. De cele mai multe ori îmi reuşeşete acest demers şi sunt chiar zile la rând când nu simt nevoia de ceva dulce. Altele sunt adevărate lupte cu mine însămi în încercarea de a mă ţine cât mai mult timp, cât mai departe de acest drog care stimulează simţurile. Da, cafeaua este mai bună fără zahăr, mai ales cea de dimineaţă, tare, proaspăt prăjită, încât să te trezească de la primii aburi. Însă dulciuri fără zahăr?

bomboane cu curmale

Aşa cum am încercat acum o lună cu biscuiţii cu cereale, banane şi curmale, aşa am experimentat şi acum aceste bomboane pregătite fără foc. În căutările mele pe canalele preferate de youtube, am observat că acestea se aseamănă cu prăjiturele indiene ladoo, cu singura diferenţă că acelea se prepară la cald, călind în ulei alunele şi restul compoziţiei.

Ingrediente:

1 pachet de caju crud (1 cană) sau nuci, alune, migdale etc.

curmale fără sâmburi după gust (15-20 curmale, în funcţie de cât de dulci doriţi să fie bomboanele)

seminţe de chia, 2-3 linguri

2 linguri de praf de cacao

2 linguri de fulgi de cocos

Preparare:

Am pus la înmuiat peste noapte o cană de caju crud în apă rece. Dimineaţa, l-am pus în blender împreună cu seminţele de chia, cele două linguri de cacao, curmalele tăiate cubuleţe, două linguri de fulgi de cocos şi puţină apă. Se amestecă bine până se formează o pastă omogenă care va fi modelată foarte uşor sub formă de bile. Acestea pot fi tăvălite apoi prin fulgi de cocos şi consumate fără remuşcări când apare pofta de dulce.

Concluzii: dulciuri fără zahăr se pot face, dar fără un blender puternic, orice operaţiune simplă pare lungită inutil. Aşa că dacă aveţi sugestii legate de acest capitol, vă rog nu ezitaţi să-mi scrieţi.

V-am scris cu drag şi cu gânduri senine pentru o săptămână mai bună!

Lasă un răspuns

