Falafel cu salată de orez brun

Bănuiesc că din toată ecuaţia asta, s-ar putea să vă trezească ceva amintiri plăcute doar falafelul. Amintiri sau nu, ideea este că zilele de post devin o adevărată provocare atunci când doreşti să te ţii departe de cât mai multe produse cu mulţi conservanţi şi ingrediente dubioase din comerţ. A nu se înţelege gresit, cum că eu nu gust pate vegetal sau n-am făcut cumva cunoştinţă cu caşcavalul vegetal. Numai că mă încearcă regretele ori de câte ori aş vrea să nu mă gândesc la ce conţin acestea. În plus, fiind produse tartinabile, mai necesită şi puţină pâine şi iată cum, din aproape în aproape, se adună un rău după altul şi încep să se simtă toate la găurile din curea. Păi bun, atunci post, dar cu ce? Şi să fie şi sănătos. Doar cu 2 fire de salată şi un măr, fix când organismul este mai anemic la schimbarea dintre anotimpuri? Nu, nu, soluţii există. Şi iată-mă din nou la explorat câmpia online în căutare de idei.wpid-20150226_132017.jpgAşa s-a întâmplat şi zilele trecute când, cu o mână pe cutia de năut şi cealaltă pe o legătură de verdeaţă mi-a venit ideea de a prepara nu o salată, ci câteva chifteluţe falafel delicioase, cu mult usturoi. Zis şi făcut.

Am folosit:

năut la conservă, spălat şi scurs bine

2-3 căţei de usturoi (după gust)

1 legătură de pătrunjel

1 ceapă tocată mărunt

1 lingură de chimen (de preferinţă, măcinat sau zdrobit)

sare, piper

ulei

Toate cele de mai sus se pun în blender sau se zrobesc într-un mojar până devin o pastă omogenă, nu fină, ci mai grosieră puţin. Dacă amestecul este prea moale sau prea sfărâmicios, mai puteţi pune puţină făină ca să se lege bine sau 1 ou dacă nu ţineţi post. Eu m-am descurcat cu aluatul aşa cum era.

Important de ştiut este că în mod normal falafelul este prăjit în ulei, doar că eu am dorit să elimin cumva din ecuaţie prăjeala şi am ales varianta la cuptor.

Am format chiftelele şi le-am pus într-o tavă tapetată cu hârtie de copt. Am uns chifteluţele de năut cu puţin ulei de măsline şi le-am dat la cuptorul încins în prealabil la 180 grade pentru 20 minute. După expirarea acestui timp, am scos tava şi am întors chiftelele şi pe partea cealaltă ca să se coacă uniform. Le-am mai lăsat încă 20 minute. Dacă faceţi ca mine, este bine de ştiut că aceste chfteluţe sunt destul de fărâmicioase şi că vor fi mai uşor de manevrat când se răcesc. Se pot servi ca atare sau cu o lipie cu salată şi sos de iaurt grecesc cu usturoi.

Eu le-am alăturat unui alt preparat, rezultat din resturile mesei din ziua anterioară; salată de orez brun.

Ce am folosit?

Orezul brun fiert l-am amestecat cu 1 morcov dat pe răzătoare fideluţă şi câteva foi se salată tăiate mărunt. Am pregătit un dresing din ulei de măsline, zeamă de lămâie, zeamă de portocale, un fir de miere de albine, o jumătate de ceapă dată pe răzătoarea mică, un căţel de usturoi pisat, sare şi piper. Am amestecat totul bine şi am dat la frigider peste noapte. Salata este delicioasă şi proaspăt preparată, dar devine şi mai gustoasă după ce toate ingredinetele s-au pătruns bine de dresingul de care vă vorbeam.

Am asamblat totul bine într-o caserolă şi astfel am avut un prânz delicios a doua zi la pachet. Şi de post şi sănătos şi delicios!

Lasă un răspuns

