Irish coffee muffins

Cafeaua este pentru mine o poezie, o epopee chiar. Una care mă trezeşte în zori de zi cu aburi tari şi parfumaţi şi care îmi ghidează paşii mai atent pe parcursul întregii zile. Cert e că fără cafea nu funcţionez la toată capacitatea: am nevoie de ea atât ca să mă trezesc, cât şi ca să mă concentrez mai bine, când citesc o carte sau vizionez un film, când stau la poveşti cu prietenii, chiar şi seara târziu. Trebuie să recunosc că uneori aş renunţa cu drag la o prăjitură pentru o cafea bună. E cumva mai sinceră, mai directă în abordarea simţurilor decât prăjitura. E plăcerea mea vinovată.

briosa-cafea-2

Şi cum din aşa dragoste nu se putea să nu iasă şi câteva preparate, am pregătit pentru azi o reţetă pe cât de simplă, pe atât de savuroasă: irish cofffee muffins, adică brioşe cu cafea şi whisky.

Este nevoie de:

1 ou

200 g de făină

1 plic de praf de copt

1 vârf de cuţit de bicarbonat

60 ml lapte dulce (dacă puneţi mai mult whisky, se scade din cantitatea de lapte)

10 ml whisky

100 ml cafea tare (expresso, la ibric)

140 g zahăr

80 g de unt

esenţă de vanilie sau 1 plic de zahăr vanilat

Cum se face?

Am topit untul la microunde şi l-am lăsat puţin să se răcească. Am amestecat separat ingredientele uscate. În alt vas, am amestecat ingredientele lichide pe care apoi le-am încorporat peste cele uscate. Nu am insistat cu amestecatul (am amestecat totul nu cu mixerul, ci cu un tel pară) pentru a păstra pufoşenia brioşelor.

În tava de brioşe am pus formele de hârtie pe care le-am umplut pe trei sferturi şi am dat totul la cuptorul preîncălzit pentru 25 minute.

Cele 12 muffins cu aromă de cafea şi whisky s-au epuizat rapid. Need another batch.

Voi cum încorporaţi cafeaua în preparatele culinare?

briosa-cafea-1

Lasă un răspuns

