Somon în crustă crocantă

Mi-a fost dor de voi, de locul ăsta special în care mă retrag şi fac ce îmi place, când îmi place, cum îmi place. De my secret corner, de ceea ce fac neîngrădită, de ceea ce nu resimt ca fiind o obligaţie. În ultimele săptămâni am început să iau în piept agitaţia pe care o anticipasem încă de la începutul anului, însă dacă lucrurile vor ieşi aşa cum îmi doresc, tot acest efort/alergătură/bătaie de cap va merita. Nu dezvălui nimic deocamdată despre my plan pe 2015, dar promit că voi anunţa la momentul potrivit. Deocamdată mă bucur în afara grijilor de zi cu zi de vreme bună, piese de teatru, cărţi pe bandă rulantă, plimbări, locuri şi oameni noi.

Acum, trecând peste partea misterioasă a problemei, nu ştiu voi cum sunteţi, dar mie îmi place să mă răsfăţ duminica. Fie că e vorba de o prăjitură, fie de un fel de mâncare mai deosebit, duminica trebuie marcată cumva pe fila mea din calendar. Aşa că duminca aceasta, am optat pentru ceva pe cât de simplu de preparat, pe atât de gustos şi aspectuos.

2

Este nevoie de:

somon file 400 g (eu am avut 2 bucăţi la gramajul acesta)

2 linguriţe de muştar

2 linguri de pesmet

2 linguri de alune prăjite

2 căţei de usturoi

1 legătură de mărar

mix de condimente italieneşti

o lingură de ulei de floarea soarelui (se poate pune şi de măsline)

sare şi piper după gust

Cum am procedat?

Somonul l-am spălat şi l-am tamponat bine cu un şervet de hârtie. L-am sărat şi piperat. Între timp am pus cuptorul la încălzit la 180 de grade. Într-un mojar am mărunţit alunele.

DSCN6080

Le-am amestecat apoi într-un vas mai încăpător cu usturoiul pisat, mărarul tocat mărunt, pesmetul şi uleiul. Am mai pus, pentru o notă de aromă, şi două rotiri de râşniţă cu mix italian de condimente. Aici depinde de gust, puteţi pune ce vă place.

6

Feliile de somon le-am uns bine cu muştar şi le-am tăvălit pe o singură parte prin amestecul cu alune.

5

Am pus file-urile cu pielea în jos într-un vas ceramic uns cu ulei şi le-am dat la cuptor pentru 20 minute.

4

Separat, am fiert câţiva cartofi noi, spălaţi fireşte în prealabil. I-am amestecat apoi cu unt şi mărar şi au constituit garnitura perfectă pentru somonul meu crocant.

3

Rapid, savuros, sănătos.

O seară de duminică minunată vă doresc şi o săptămână uşoară!

Lasă un răspuns

