Îngheţată fără remuşcări

În urmă cu câteva zile, am primit o provocare din partea Cătălinei după ce am văzut minunata reţetă postată de ea aici. Şi cum soarele a ţinut cu noi şi a strălucit frumos pe cer zile la rând, am încercat şi eu minunăţia. Ţin să spun că a devenit rapid desertul preferat al acestui început de vară. Unde mai pui că este şi guilt free: nu are zahăr, conservanţi, coloranţi şi se poate face atât cu iaurt, cât şi fără. Prima variantă încercată a fost cu iaurt grecesc cu 10% grăsime. După ce am descoperit cât de bună este o astfel de îngheţată şi cât de dulce în mod natural, fără vreun alt îndulcitor (cu cât sunt mai coapte bananele, cu atât mai dulce este îngheţata), am mers mai departe şi am mai experimentat puţin, încercând să păstrez linia de sănătos şi gustos.

Aşa că, am luat rapid trei banane bine coapte, le-am tăiat bucăţele şi le-am uitat în congelator cam 2 zile. În seara aceasta, după o zi obositoare, am simţit nevoia unui răsfăţ, aşa că pe căldura sufocantă care anunţa o apropiată furtună de vară, am scos robotul de la naftalină şi l-am pus la treabă. Ah! să nu uit un amănunt important. Dacă şi voi, la fel ca mine, aveţi un blender obişnuit, nu foarte puternic, scoateţi bananele de la congelator cu câteva minute înainte de a le amesteca cu acest aparat, pentru a nu lucra cu adevărate bombe de gheaţă. Odată ce s-au acomodat şi bananele cu temperatura mediului de lucru, daţi drumul la aparat şi pulsaţi cu grijă de câteva ori până transformaţi fructele într-o pastă de îngheţată. De data aceasta m-am aventurat şi la două linguri de unt de arahide care au dat amestecului un gust grozav. Am presărat totul cu câteva nuci et voila! Un desert delicios şi fără remuşcări.

guilt-free-ice-cream

Deja mă gândesc ca data viitoare să încerc şi un melanj de cafea sau poate o variantă cu caise…

Şi apropo mama, untul de arahide scade colesterolul rău (consumat cu moderaţie), fiind o cremă vegetală, nu un unt bogat în grăsimi animale.

Nu în ultimul rând doresc să vă anunţ că pe data de 16 iunie, Evensys organizează cea de-a doua ediţie a Food Bloggers Conference, la care sunt invitaţi să participe bloggerii culinari din România. Aşa că nu uitaţi să vă înscrieţi aici. Ne vedem acolo!

O seară răcoritoare vă doresc şi pe curând!

2 gânduri despre “Îngheţată fără remuşcări

Lasă un răspuns

