Despre oameni frumoşi la FBC 2015

După cum deja ştiţi o parte dintre voi, marţi 16 iunie, a avut loc a doua ediţie a Food Bloggers Conference, la JW Marriot Bucureşti. A fost o conferinţă pe care am aşteptat-o cu drag din mai multe motive: workshop-urile interesante, revederea unor prieteni dragi din comunitatea food bloggers, atmosfera de la conferinţă creată de cei care au luat cuvântul, prezenţa unor nume mai mult decât cunoscute din rândul chefilor.

Măi, trebuie să recunosc că ediţia asta mi-a mers la suflet. Nu numai că organizarea a fost impecabilă, motiv pentru care trebuie să-i mulţumim o dată în plus echipei Evensys, dar am rămas cu nişte amintiri tare frumoase. Păi să vă povestesc câteva din momentele cheie ale zilei.

Am ajuns din nou cu răsuflarea tăiată la hotel, cu puţin înaintea închiderii înscrierilor pentru workshop. Ploua torenţial şi eu alergam pe stradă cu umbrela în mână. Mă şi imaginam împiedicându-mă pe strada alunecoasă, iar la bluza albă pe care o aveam, scenariul nu era foarte vesel. Chiar de la intrare am întâlnit-o pe Cătălina cu care am mers să ne luăm badge-urile.

Tot pe repede înainte am ajuns la workshopul de Food photography prezentat de Radu Dumitrescu de la Grey Wolf şi Ştefan Popescu de la F64, unde am respirat din nou. Mi-a plăcut foarte mult, deoarece a fost o demonstraţie pas cu pas despre ce poţi face cu aparatul pe care îl ai (inclusiv telefoane mobile şi alte aparate foto digitale mai puţin profesionale) pentru a pune în valoare preparatul culinar folosind o singură sursă de lumină şi o recuzită bine gândită (bunici, mătuşi şi anticariate, venim). Sau cum poţi obţine o fotografie de produs, gen bere rece în halbă aburindă, cu câteva tips and tricks care m-au dus cu gândul la efectele speciale din filme. Personal simt că am rămas cu multe noţiuni utile pe care le voi pune în practică cu prima reţetă.

FBC 2015 062Apoi s-a dat startul celor trei părţi ale conferinţei, organizate tematic. În prima repriză, The Talk, moderată de Florin Itu, am avut ocazia să ascultăm patru blogăriţe de succes, având de această dată în comun faptul că nu sunt din Bucureşti. O caracteristică interesantă urmărită de organizatori, deoarece s-a pus astfel accentul pe avantajele sau provocările reprezentate de acest lucru, pe ideea de comunitate lărgită, de cititori din toată ţara, de influenţe locale, de exemplu pozitiv. Cele patru doamne de care vorbesc sunt Laura Laurenţiu, Teodora Rogobete, Oana Igreţiu (mi-au plăcut foarte mult cerceii) şi Andra Constantinescu. Începuturi şi evoluţie, sfaturi pentru bloggeri la început de drum, relaţia cu cititorii, poveşti de viaţă şi multe emoţii.

FBC 2015 066După pauză a venit şi momentul mult aşteptat: la New Projects am avut deosebita plăcere de a-l vedea şi asculta pe chef Foa (Florin Scripcă), Executive Chef la Flavours Food Design, un om care m-a inspirat întotdeauna prin pasiunea şi plăcerea pe care le pune în ceea ce face încă de pe vremea când apărea la Flavours – 3 bucătari. Mânuieşte microfonul la fel de bine precum cuţitele din deja celebra cutie (şi da, cutia a fost şi ea acolo, la standul Staropramen, unde chef Foa a prezentat 4 feluri de preparate care se asociază celor 4 tipuri de bere). Am aflat astfel despre proiectele prezente şi viitoare cu care şi-a asociat numele Flavours Food Design, deloc puţine ca număr.

FBC 2015 073Discursul său a fost urmat de o altă prezenţă plăcută, Geanina Staicu Avram, mai cunoscută vouă cu numele de Jamila. Dacă în reţetele video nu-i vedem decât mâinile, acum am avut ocazia să-i descoperim sufletul: un om emoţionat, extrem de plăcut, care ne-a povestit în cifre şi imagini parcursul său în lumea vloggingului culinar. Este unul dintre acei oameni frumoşi despre care vă vorbeam în titlu. Nu în ultimul rând. Marius Tudosiei, de la Băcănia Veche, care s-a înscris în seria de sinceritate care a marcat într-un mod foarte plăcut această ediţie a FBC prin mărturisirile sale despre business-ul pe care îl conduce şi toate provocările pe care le întâmpină.

Pe un teren ceva mai specializat ne-am aflat în cea de-a treia parte a conferinţei, The Professionals, alături de chefii Nicolae Lică – Executive Chef Marriot Bucureşti, Nico Lontras, Florin Dumitrescu şi owner Oana Coantă de la Bistro de l’Arte Braşov, împreună cu moderator Răzvan Exarhu, care nu mai are nevoie de nicio prezentare. Aceştia au pus foarte serios în discuţie, timp de 2 ore, problematica obiceiurilor culinare ale românilor atunci când merg la restaurant şi dacă acestea se pot schimba în timp, despre primele probe ale unui novice în restaurantele acestora, influenţe, legislaţie, educaţie şi inovaţie.

FBC 2015 069

Pauzele dintre toate aceste sesiuni au fost condimentate de generoşii sponsori ai evenimentului cu fotografii tematice (aţi văzut deja poza de la standul Shan’shi), concursuri cu premii, demonstraţii culinare şi preparate delicioase.

M-am bucurat foarte tare să revăd prieteni vechi şi să cunosc oameni noi, să râdem din tot sufletul, să schimbăm impresii, să ne simţim bine. Atmosfera a fost minunata la after party şi am rămas cu amintiri frumoase şi idei îndrăzneţe pentru viitor.

Vă mulţumesc. Pe curând!

3 gânduri despre “Despre oameni frumoşi la FBC 2015

    • Bravo, Elena. Mă bucur să văd c-ai stat să faci un journal entry al zilei. O să revin la tine pentru amintiri căci eu nu am apucat să fac mare lucru. ^_^

Lasă un răspuns

