Cheesecake cu zmeură – un zâmbet într-o zi cu ploaie

Ploaia de azi m-a moleşit ca într-o zi de toamnă. Parcă nu mi-a ars de nimic şi nimic nu mi-a fost pe plac: cărţi, filme, tutoriale, pisicile, you name it, niciunele nu şi-au găsit un loc în sufletul ăsta azi. Ba chiar am simţit bătaia timidă în tâmple a unei dureri de cap. Dar nu am vrut să-i dau satisfacţie Doamnei Vreme şi am strecurat un zâmbet în meniul acestei duminici. Un zâmbet pe care îl asociez întodeauna cu parfumata zmeură. Nu ştiu de ce, dar fructele astea frumos colorate mă bucură cu aroma şi gustul lor inconfundabile. Mi se par preţioase, nişte geme nobile printre căpşune şi altele asemenea. Pe cele din curte le-am mâncat pe rând, pe măsură ce s-au copt însă când am văzut paharele pline ochi pe tarabe, nu am mai rezistat tentaţiei. Aşa au ajuns să facă parte din reţeta mea experiment cu zmeură.

cheescake-zmeura-1

Nu am reinventat cheescake-ul, deşi aveam puţin alte planuri cu el, but this girl has to do what she has to do with what is given. Till next time, if you know what I mean. 😉

What I did?

Am folosit:

1 kg de brânză grasă de vaci

300 g de biscuiţi

1 plic de ciocolată caldă

4 ouă

100 g de unt topit

2 linguri de făină

4 linguri de sirop de agave

1 linguriţă esenţă de vanilie

1 cutie de lapte de cocos 165 ml

1 praf de sare

3 linguri de zahăr

4 mâini de zmeură

Procedura:

Biscuiţii i-am dat prin blender şi mă pregăteam să pun 2 linguri de cacao, deoarece aveam în minte o variantă ciocolatoasă de blat. But, socoteala mea nu s-a potrivit cu ce aveam în bufet, aşa că am improvizat folosind un plic de ciocolată caldă. No daz to say, că ideea mea de a pune mai puţin zahăr în compoziţie s-a evaporat. Am amestecat totul cu untul topit şi am tapetat o formă de tort cu margine detaşabilă cu aceasta, presând bine. Pentru o variantă mai light se poate înlocui untul cu ulei de cocos. Înainte am uns bine forma cu unt şi am pus pe exterior un strat generos de folie de aluminiu, veţi vedea imediat de ce.  Forma a mers la frigider, cât timp am pregătit compoziţia. Este momentul să daţi drumul la cuptor la 170 g pentru a se încălzi.

Am mixat brânza puţin pentru a o aduce la o textură cremoasă. Apoi am adăugat cele două linguri de făină, 3 linguri de sirop de agave, o linguriţă de esenţă de vanilie şi un praf de sare. După ce s-au împrietenit toate ingredientele, am pus pe rând cele 4 ouă, încorporându-le bine. A venit rândul laptelui de cocos de la Shan’shi (din cutia cadou de la FBC), ţinut la frigider câteva ore. Am scurs zeama care s-a format şi am pus crema groasă ca o pulpă în bol, insistând cu omogenizarea. Atenţie cât insistaţi aici, deoarece cu cât veţi mixa mai mult amestecul, cu atât riscaţi ca cheescake-ul să se crape la suprafaţă. În acest caz, mai puţin chiar înseamnă mai mult. Când totul părea a fi gata de a fi dat la cuptor, am pus doar o parte din compoziţie în forma de tort, păstrând puţin pentru a amesteca cu piureul de zmeură. Pe acesta l-am obţinut din două mâini de zmeură, date prin sită pentru a evita sâmburii, plus o lingură de sirop de agave. Amestecul de zemură a fost turnat peste cel de brânză şi apoi uniformizată bine suprafaţa prăjiturii. Bateţi puţin de masă vasul pentru ca amestecul să se împrăştie uniform. Am pus forma într-un vas cu apă caldă şi am dat la cuptor la 170 grade. După 20 minute, am redus temperatura la 150 grade şi am lăsat la copt pentru încă o oră. Apoi am oprit focul şi am mai lăsat în cuptor prăjitura să se răcească singură. Apoi am lăsat-o la frigider.

Mai târziu am pregătit un sos rapid din zahăr şi restul de două mâini de zmeură, pe care după ce s-a răcit l-am turnat peste cheescake. Et voila!

cheescake-zmeura-3

Acum vă las. A mai rămas o felie din acest cheescake în frigider şi fug să o savurez. Hm, sper să o mai găsesc!

O seară frumoasă şi o săptămână plină de zămbete!

Lasă un răspuns

