Paste cu legume de inspiraţie asiatică

După cum vă povesteam în urmă cu o săptămână, evenimentul FBC ediţia 2015 a avut parte de sponsori generoşi. Pachetul primit cadou de la Shan’shi nu a făcut decât să mi se aprindă beculeţele ca în Vegas şi am tot scormonit în capul ăsta mare după o idee de reţetă asiatică. Recunosc că nu mi-am mai încercat puterile până acum cu astfel de preparate deşi le consum cu plăcere ori de câte ori se iveşte ocazia. Aşa că mă trezesc repede din visare, încerc să nu salivez prea tare la amintirea petrecerilor de Crăciun când sensei şi ceilalţi profesori ne pregăteau preparate tradiţionale japoneze, la demonstraţiile de sushi, la mâncarea chinezească sau vietnameză, la … şi să vă povestec cum am procedat cu primul preparat de inspiraţie asiatică la mine în bucătărie.

asian-2

Am folosit (ingrediente pentru două porţii):

1 ardei gras

o jumătate de morcov (am folosit unul mai mare, pentru a putea tăia fâşii)

2 căţei de usturoi

2 linguri de ulei de floarea soarelui

un sfert dintr-un pachet de paste pentru wok

150 ml lapte de cocos

150 ml apă clocotită

1 conservă de porumb mic, întreg

1 avocado bine copt

1 praf de sare

o feliuţă ghimbir confiat (puteţi folosi ghimbir proaspăt tăiat julien)

condimente pentru wok

Cum am procedat?

Nimic mai simplu, şi asta pentru că o mâncare asiatică este caracterizată de foarte multe ori şi de modalitatea rapidă de preparate. Laptele de cocos l-am amestecat într-un bol împreună cu o cantitate egală de apă fiartă şi un praf de sare. De reţinut că, indiferent de numărul de porţii, laptele de cocos şi apa vor fi în proporţii egale. Le-am lăsat deoparte.

Într-un wok sau o cratiţă cu pereţi înalţi am pus la încins uleiul de floarea soarelui. Din nou este foarte important să nu folosim never ever ulei de măsline la reţetele asiatice, cel puţin la cele thailandeze, după cum afirmă chef Jet Tila. Revenind, vom pune apoi la călit timp de 30 de secunde usturoiul tăiat mărunt, ardeiul gras şi morcovul tăiate felii subţiri, împreună cu ghimbirul confiat tăiat mărunt. Apoi puneţi capacul şi lăsaţi să se înăbuşe preţ de 10 minute. După ce legumele s-au înmuiat, turnaţi amestecul de lapte de cocos şi lăsaţi să fiarbă. Când a dat în clocot, puteţi pune porumbul de lapte tăiat în 2 sau 3. Amestecaţi şi pastele prefierte pentru wok, care, conform instrucţiunilor, ar trebui să se gătească în următoarele 4 minute. Asezonaţi cu sare şi piper după gust. Eu am folosit condimentele pentru wok.

Dacă sosul nu este suficient de legat, puteţi pune şi o llingură de mălai. La final, am pus un avocado tăiat felii subţiri şi am amestecat totul bine pentru aproximativ 1 minut înainte de a opri focul. Se mai pot pune şi frunze de salată tăiate fâşii. Eu nu am mai pus deoarece mi s-a părut deja destul de bogată mâncărica asta.

asian-1

Concluzii:

Pentru prima mâncare de inspiraţie asiatică preparată acasă mărturisesc că: mi-a plăcut la nebunie cum laptele de cocos a dat dulceaţă şi savoare, corpolenţă mâncării, că această combinaţie de legume, paste şi arome mi-a adus aminte de mâncarea asiatică încercată în oraş şi că voi mai încerca pe viitor şi alte preparate de acest fel. Ah, şi ar mai fi ceva. Reticentă la gusturile celorlalţi membri ai familiei, am fost uimită să constat manifestările de curiozitate pentru preparatul meu şi mulţimea de degustări care a urmat. Aşa că big smile! Reţeta mea a fost inspirată de cartea Reţete vegetariene.

La final, doresc să lansez o provocare pe care am numit-o Leapşa în bucătărie. Tema acestei luni: mâncarea de inspiraţie asiatică. Astfel, persoana care publică o reţetă are posibilitatea să nominalizeze o altă persoană pentru o reţetă la alegere din tema propusă în luna respectivă, şi aşa mai departe. Sunt curioasă cine se alătură provocării. Voi începe lanţul provocărilor cu laurateodora.ro. Mult succes!

Un gând despre “Paste cu legume de inspiraţie asiatică

  1. Pingback: Salată (aproape) asiatică cu paste, vită și creveți | Laura Teodora

Lasă un răspuns

