Tarte cu ceai verde şi mousse cu lime

Provocarea de care vă povesteam în articolul trecut continuă cu desertul. Mi-am dorit iniţial o prăjitură cu matcha (aveam şi schiţa desenată), dar în lipsă de matcha a trebuit să reinventez roata. Aşa am ajuns să prepar aceste două tarte cu ganache de ceai verde (de la plic) şi mousse de ciocolată albă cu lime. Descopăr pe zi ce trece că lucrul în bucătăria de acasă te obligă să fii creativ, fiind de multe ori nevoit să jonglezi cu ingredientele (acolo unde este posibil), să găseşti soluţii de ultim moment când lucrurile o iau razna ca să nu-i dezamăgeşti pe cei care te aşteaptă cu gurile deja căscate şi cel mai important, să nu te dezamăgeşti pe tine cel care ai investit timp, efort şi de ce să nu spunem, şi bani în acel preparat (unele ingrediente sunt chiar scumpe).

Revenind la preparatul nostru, vă voi povesti pe rând cum am preparat toate straturile acestuia.

Aluatul de tartă:

125 g de făină

50 g de zahăr pudră

50 g de unt

1 ou

sare

Am cernut făina cu un praf de sare şi zahărul pudră şi le-am amestecat cu untul tăiat cubuleţe. Am adăugat apoi oul şi am frământat apoi puţin aluatul. Am format o bilă pe care am acoperit-o cu folie alimentară şi l-am uitat în frigider.

Seara am împărţit aluatul în două şi l-am întins cu făcăleţul. L-am pus în cele două ramekine, le-am acoperit cu folie de aluminiu şi am pus fasole deasupra pentru a nu se ridica aluatul la cuptor. Am dat formele la cuptor pentru 15 minute la 180 grade. după expirarea timpului, am scos folia şi le-am lăsat să se rumenească puţin. Ulterior, după ce s-au răcit le-am scos din forme şi le-am lăsat la răcit.

Ganache de ceai verde:

100 g smântână lichidă

100 g ciocolată albă

2 pliculeţe ceai verde

20 unt

Le-am lăsat să se răcească şi am trecut la prepararea ganachului cu ceai verde. Într-o cratiţă am pus la încălzit 100 ml de smântână lichidă. Am oprit focul şi am pus la infuzat două pliculeţe de ceai verde, timp de 3-4 minute (nu mai mult, deoarece taninul din ceai riscă să transfere gustul amar preparatului). Am scos pliculeţele şi am pus din nou smântâna la încălzit, fără a o lăsa să dea în clocot. Am luat vasul de pe aragaz şi am pus 100 g de ciocolată albă şi 20 g de unt. Am amestecat totul bine, am lăsat să se răcească puţin şi am turnat primul strat în tarte. Nu am pus zahăr, deoarece are ciocolata. Abia în momentul în care ciocolata a fost amestecată în smântână a ieşit la iveală şi verdele crud al ceaiului verde. Aroma e minunată, verde şi fresh. Formele umplute astfel au mers să se odihnească în frigider. Între timp…

Mousse de ciocolată albă cu lime:

1 bucată lime

200 ml smântână pentru frişcă sau o cutie de mascarpone

ciocolată albă 125 g

zahăr tos 50 g

gelatină 5 g

apă rece 15-20 ml

1 gălbenuş

Am amestecat şi lăsat la înmuiat jumătate de pachet de gelatină granule (pachetul meu este de 10 g) într-un păhărel cu apă (cam 2 linguriţe de apă).

Am încercat să bat frişca şi am realizat după ce am observat că nu se leagă nimic în bol, că am pus smântână pentru gătit, nu pentru frişcă. La ora târzie din noapte, cu ochii obosiţi am bâjbâit prin frigider şi am avut norocol să găsesc un pachet de mascarpone (adăugaţi aici un zâmbet tâmp şi o privire nebună).

Am bătut gălbenuşul cu un praf de sare şi l-am amestecat treptat cu un sirop proaspăt luat de pe aragaz făcut din zeama de la un lime şi 50 g de zahăr. Gelatina am amestecat-o cu ciocolata topită în baie de aburi şi le-am încorporat în compoziţie. Deoarece a fost un fail total frişca de mai devreme, am început să pun treptat şi să mixez, lingură cu lingură, până am epuizat o cutie de mascarpone. A rezultat un mousse alb minunat, cu un gust discret de lămâie. Am ornat tartele cu acesta şi le-am dat la frigider peste noapte. Nu, nu m-am dus direct la culcare, deşi era tare târziu. După ce am gustat din mousse-ul care a mai rămas (a ieşit destul de mult), am trecut la executarea decorului.

Pentru decor:

ulei 100 ml

infuzie de ceai verde cu lămâie, îndulcit cu miere 50 ml

gelatină granule 5 g

2 linguri de zahăr

Uleiul a stat o zi întreagă la frigider. După ce ceaiul verde nu a mai fost fierbinte, l-am amestecat cu gelatina lăsată în prealabil la înmuiat în apă rece. Apoi am început să formez perluţe de ceai turnând din amestec în uleiul rece (idee regăsită la Ciocolată şi Vanilie).

Am decorat cu ele tartele şi am mai pregătit rapid un caramel din două linguri de zahăr cu care am încercat să aduc puţin contrast în aspectul tartelor.

După experienţa asta, care s-a întins pe parcursul a câteva ore bune, am picat într-un somn adânc şi fără vise până la primele ore ale dimineţii când am făcut pozele.

Cu aceasta închei seria celor două articole dedicate competiţiei #horecaXperience cu menţiunea că, indiferent de rezultat, mă bucur că mi-am făcut curajul să particip şi că mi-am exprimat public dorinţa de a face un curs de bucătar pentru a-mi îmbogăţi şi sistematiza cunoştinţele în acest domeniu.

Mult succes tuturor!

Lasă un răspuns

