Thai red curry cu rambutan şi piept de raţă

Vă propun să ne încălzim puţin şi să-i facem în ciudă vremii în continuă răcire cu un preparat exotic, cu arome asiatice: curry roşu thailandez cu rambutan, piept de raţă şi garnitură de tăieţei de orez.

trcdn5

Reţeta aceasta a venit ca o provocare din partea celor de la Asia Fest 2015 care au invitat la concurs mai mulţi colegi din blogosfera de food. Cum sunt o mare consumatoare de asian culture, am acceptat fără să clipesc. Dacă nu ştiaţi,  Asia Fest este primul festival din România dedicat promovării valorilor culturale ale continentului asiatic, din ţări precum Japonia, China, Turcia, India, Coreea de Sud. Asia Fest a ajuns astfel la cea de-a III-a ediţie şi se va desfăşura în Bucureşti în perioada 16-19 octombrie 2015. Detalii actualizate despre evenimentele care vor avea loc la Asia Fest găsiţi şi pe pagina de Facebook a festivalului, pe care vă invit să o exploraţi.

Şi pentru că la nivel cultural gastronomia este numitorul comun al tuturor ţărilor asiatice, Asia Fest a creat RICE UP, concursul de gătit cu specific asiatic special pentru bloggerii şi redactorii pasionaţi de arta culinară. Concursul este organizat în parteneriat cu Tan-Viet şi restaurantul Chefs Experience, care susţin participanţii în a-şi etala creativitatea şi priceperea la gătit.

Din juriu fac parte: Chef Zhang Yong – Chef la restaurantul NAN JING, Radu Dumitrescu – fotograf specializat în fotografia de advertising, culinară, editorială, comercială şi de portret şi Mehrzad Moghazehi – bucătar de origine iraniană, pe care îl cunoaşteţi de la Masterchef.

Aşadar, într-o frumoasă zi de toamnă am primit un coş cu produse Tao-Tao de la Tan-Viet România, cărora le mulţumesc pe această cale, cu menţiunea că voi pregăti un preparat sărat sau dulce, care să conţină minimum 2 dintre produsele primite ca participant la concursul RICE UP.

rice-up-banner

După ce am scormonit în tolba cu reţete, am mers pe ideea de a găti un preparat de inspiraţie thailandeză şi am reuşit să folosesc astfel, nu 2, ci toate cele 4 ingrediente primite.

Ce ingrediente am folosit?

1 piept de raţă cu piele

sos de soia Tao Tao 2 linguri

miere 1 lingură

zahăr 1 linguriţă

1/2 ceapă

1 ardei roşu

1 ardei verde

1 cutie de rambutan în sirop Tao Tao

1 cutie lapte de cocos Tao Tao

tăieţei de orez Tao Tao

piper

pastă de curry roşu (thailandez)

ulei 3 linguri

supă de pui 150 ml

Cum am procedat?

Am început cu pieptul de raţă căruia i-am crestat pielea în romburi cu un cuţit foarte bine ascuţit şi l-am asezonat cu sare şi piper. Apoi, într-o tigaie încinsă în prealabil am pus pieptul la prăjit cu pielea în jos şi am dat focul la mediu spre mic. Am lăsat să se gătească pe această parte, încet, timp de 8 -10 minute fără a adăuga ulei, deoarece pieptul de raţă îşi lasă grăsimea proprie în tigaie. După ce grăsimea s-a topit, am întors pieptul pe partea cealaltă şi l-am lăsat încă 5 minute la foc mediu. L-am întors cu un cleşte şi pe laterale pentru a se face bine. Dacă după expirarea acestui timp vi se pare că pieptul de raţă nu este suficient de bine gătit (el va prezenta şi gătit fiind o carne roz, ca a celei de vită), îl puteţi băga la cuptorul preîncălzit la 180 grade pentru 4-6 minute. Cu 1 minut, 2 înainte de a închide flacăra de la aragaz, am pus în tigaie 1 lingură de miere şi una de sos de soia şi am lăsat sosul format cu grăsimea de la raţă să se îngroaşe puţin ca un sirop. Am oprit focul şi am lăsat raţa deoparte pe o farfurie caldă pentru a mă ocupa de sos.

trcdn8trcdn7

În ceea ce priveşte preparatul de bază, curry roşu thailandez, dacă nu găsiţi unul gata preparat aşa cum am avut eu, îl puteţi prepara şi singuri din ceapă roşie tocată mărunt, cam 10-20 de chili tocaţi mărunt, galangal tăiat mărunt (varianta thailandeză mai puţin iute a ghimbirului), lemongrass, usturoi, frunze de lime sau coajă de limetă, piper alb, sare, apă caldă, paprika şi ulei toate date prin robot, iar pasta rezultată va fi călită în ulei până se evaporă toată apa. Ştiu, e ceva mai complicat şi ingredientele sunt puţin cam greu de procurat.

Am pus cele 3 linguri de ulei la încins într-o tigaie adâncă sau pentru cine are, în wok, şi am adăugat 6 linguri de pastă de curry roşie (o găsiţi şi aici) pe care l-am călit puţin până şi-a intensificat culoarea şi a început să-şi elibereze aroma, nu mai mult de 1 minut, 2. Apoi am adăugat laptele de cocos şi am asezonat cu sos de soia şi zahăr pentru a conferi preparatului acel contrast de dulce, iute şi sărat specific mâncărurilor thailandeze. Atenţie mare însă dacă folosiţi un curry care conţine deja zahăr şi sare. Este foarte posibil să nu mai fie nevoie să adăugaţi aceste ingrediente aşa că citiţi bine ce scrie pe ambalaj. Am subţiat puţin sosul cu supă de pui caldă şi am pus la fiert la foc mediu în acest amestec ardeiul roşu, verde şi ceapa tăiate julien, plus câteva fructe de rambutan din sirop scurse bine. Am mai lăsat câteva minute la fiert, nu foarte mult, deoarece specificul preparatelor thailandeze este ca legumele, deşi fierte, să-şi păstreze forma şi gustul, să nu fie prea moi.

Separat am pus la fiert apă în care, după ce am luat-o de pe foc, am pus tăieţeii de orez pentru 3 minute, acoperind vasul cu un capac. I-am scurs bine şi i-am pus într-un bol.

Într-un alt bol am pus curry cu legume şi câteva felii de piept de raţă cu înveliş crocant. Nu m-am putut abţine să nu picur şi puţin din siropul cu miere de care vă povesteam mai devreme. A rezultat un bol plin de culoare, arome şi un gust exotic în adevăratul sens al cuvântului.

trcdn6

Dacă sunteţi amatori ai preparatelor asiatice, vă invit să încercaţi şi voi această reţetă şi pe cele publicate sub hashtagul #AsiaFest2015 in cadrul concursului Rice Up.

Nu în ultimul rând, vă aduc la cunoştinţă că în curând pe blog vom avea un concurs cu premii. Stay tuned pentru detalii.

Pofta bună şi ne vedem la Asia Fest!

Un gând despre “Thai red curry cu rambutan şi piept de raţă

  1. Pingback: Concurs cu premii marca Asia Fest | sareanbucate

Lasă un răspuns

